Bádáme a experimentujeme v mateřské škole a na 1. stupni ZŠ
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Mateřská škola
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Účastníci semináře se seznámí s badatelskými a experimentálními činnostmi, které lze bezpečně aplikovat v mateřské škole. Účastníci si sami vyzkouší nejrůznější aplikace a osvojí s znalosti a dovednosti z této environmentální oblasti tak, aby byli schopní tyto činnosti zprostředkovat dětem předškolního věku a aplikovat je do vzdělávací nabídky a výuky. Naučí se zde také kooperačním činnostem, které jsou potřeba pro dosažení cíle, tedy správné aplikaci experimentu.
Program setkání:
Představení obsahu semináře (0,5h)
Bezpečnost práce při aplikaci činností (0,5h)
Praktická cvičení a experimentální činnosti (6,5h)
Diskuse, dotazy (0,5h)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Leadership: jak na svou roli vedoucího s lehkostí
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Role vedoucího se dá naučit, ale žádný universální návod platný pro všechny neexistuje. A kdo říká že ano, tak pěkně „kecá“. Každý v sobě máme své vlastní recepty, které nám skvěle fungují. Jde o to je najít, nebát se a správně použít. Cílem tohoto semináře je najít svou vlastní cestu k tomu, jak být úspěšný vedoucí. Základem je vyznat se sám v sobě, poznat co vše role vedoucího obnáší, přijmout zodpovědnost a svěřenou kompetenci a dobře se připravit. Kdo hledá cestu, najde ji.
- Představení, technické a organizační info – 0.5 hod
- Teoretické vymezení problematiky – 1,5 hod
- Manažer (vedoucí), lídr
- Manažerské funkce
- Role manažera
- Faktory ovlivňující manažerskou roli
- Autorita
- Kompetence
- Osobnostní nastavení manažera
- Hlavní úkol manažera
Diskuze s celou skupinou
- Přestávka – 0.5 hod
- Vedení druhých. Leadership prakticky – 0,75 hod
- Rozdíl mezi řízením a vedením lidí
- Rozdíl mezi manažerem a lídrem
- Dovednosti manažera jako lídra
- Kritické, složité situace lídra (úskalí pozice)
- Přestávka 0,25 hod
- Cvičení: Jak zvládnout pozici vedoucího – 1,5 hod
- Kdo jsem já. Čemu v řízení lidí věřím a kým chci být
- Já vs. kompetence vedoucího – jak si stojím?
- Práce se svými obavami a strachy
- Lídr nebo oběť?
Přestávka
- Nástroje a tipy – 1,5 hod
- Manažerské nástroje
- Tipy – Jak zvládnout pozici vedoucího
- Přestávka 0,5 hod
- Závěr – sdílení ve skupině, zpětná vazba – 0,5 hod
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Syndrom vyhoření u pedagogů, aneb jak nevyhořet
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Tento praktický seminář je zaměřen na učitele a pomáhající profese, kterým nejvíce hrozí syndrom vyhoření. Úvod budeme věnovat teorii (příznaky, fáze, diagnostika). Většinu času budeme věnovat kazuistikám, na kterých si ukážeme, jak k syndromu vyhoření dochází, ale především jak ho léčit a jak mu zamezit. Čekají Vás základy psychohygieny a praktické ukázky z praxe.
- Úvod do problematiky syndromu vyhoření, definice základních pojmů 1 hodina
- Fáze syndromu vyhoření (jak vzniká) 1 hodina
- Příčiny ztráty profesionálního zájmu 1 hodina
- Možnosti pomoci a řešení (jakým způsobem bojovat proti syndromu vyhoření) 2 hodiny
- Kazuistiky 1 hodina
- Praktická cvičení 1 hodina
- Shrnutí, závěr, diskuse 1 hodina
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Komunikace se složitější druhou stranou
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Komunikace je velkou součástí našeho života a dost významně se podílí na naší kvalitě života, protože ovlivňuje naše vztahy a interakci s druhými, ať již jde o vztahy osobní nebo pracovní.
Každé jednání je jiné, vždy v jednání však uplatňujeme určité vzorce, které vedou k úspěšnému zakončení. Cílem workshopu je objasnit a uvědomit si vzorce jednání, které vedou k úspěšnému jednávání v každodenním životě, zejména se složitým (problematickým) „protějškem“. Zároveň tyto vzorce jednání naroubovat na naše osobní nastavení. Kurz je veden tak, aby co nejjednodušším způsobem posluchačům kurzu ukázal cestu a návod, jak lépe a účinněji ve svých každodenních interakcích jednat, zejména v těch, které jsou složitější a také to nacvičit. Kdo je připraven není tak moc překvapen.
- Ukotvení (se) do své vlastní role a pozice (moje role a odpovědnosti – přesné vymezení - v rámci mé interakce s druhým) 2 vyuč.hodiny
- Problematická druhá strana (kdo to je, její znaky, podle čeho ji poznáme) 2 vyuč.hodiny
- Vysvětlení, proč je tato interakce složitá (viz vývoje mozku, trauma) 1,5 vyuč.hodina
- Praktické tipy a ukázky jak (se svým) problematickým/složitým protějškem komunikovat, aby člověk zůstal profesionální a posunoval debatu tam, kam má jít 2,5 vyuč.hodiny
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.