Kurzy

AJ 367 Pronunciation in the classroom - webinář

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na to jak funguje výslovnost. Prozkoumáme 3 úrovně: individuální zvuky, slovní přízvuk a větnou intonaci. Toto porozumění posléze propojíme s fonemickou tabulkou, jejím smyslem a možným využitím při výuce.

V praktické části si představíme nejrůznější hry a aktivity k procvičování všech 3 úrovní výslovnosti pro různé úrovně pokročilosti studentů 1 . a 2 . stupně ZŠ, v kombinaci s procvičováním gramatiky, slovní zásoby, čtení, psaní, mluvení a poslechu.

  • Teoretický přehled k problematice výslovnosti (90min)
    • Zde se podíváme na různé úrovně výslovnosti: jednotlivé zvuky, slovní přízvuk a úroveň vět. Také propojíme různé zvuky se svalovými skupinami potřebnými k produkci zvuků a jak funguje fyzický aspekt výslovnosti. Nakonec vše propojíme s fonematickým grafem.
  • Výslovnostní hry a aktivity pro individuální zvuky (90min)
    • Zde se podíváme na několik různých třídních her, které mohou být použity, aby studentům pomohly procvičit výslovnost jednotlivých zvuků nebo různých úrovní (Elementary-Upper-intermediate) pro primární a sekundární studenty. Podíváme se na různé aktivity, které lze kombinovat s různými dovednostmi, jako je gramatika, slovní zásoba, mluvení, poslech, psaní a čtení. Podíváme se také na zdroje, které jsou k dispozici pro použití ve třídě.

 

  • Výslovnostní hry a aktivity pro slovní přízvuk (90min)
    • Zde se podíváme na několik různých třídních her, které lze použít, aby studentům pomohly procvičit si výslovnost slovního přízvuku pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) pro primární a sekundární studenty. Podíváme se na různé aktivity, které lze kombinovat s různými dovednostmi, jako je gramatika, slovní zásoba, mluvení, poslech, psaní a čtení. Podíváme se také na zdroje, které jsou k dispozici pro použití ve třídě.

 

  • Výslovnostní hry a aktivity pro větnou intonaci (90min)
    • Zde se podíváme na několik různých třídních her, které lze použít k tomu, aby studentům pomohly procvičit si výslovnost na úrovni vět pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) pro primární a sekundární studenty. Podíváme se na různé aktivity, které lze kombinovat s různými dovednostmi, jako je gramatika, slovní zásoba, mluvení, poslech, psaní a čtení. Podíváme se také na zdroje, které jsou k dispozici pro použití ve třídě.

 

 

 

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 29.11.2024, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 275 Jak učit gramatiku bez terminologie - webinář

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář se zaměří na gramatické aktivity ve třídě, které jsou poutavé a produktivní, ale nespoléhají na terminologii. Tento seminář umožní učitelům přemýšlet o gramatice jako o aktivní složce jazykového vzdělávání, nikoli jen o něčem, co se má naučit nazpaměť. Seminář bude využívat hry, aktivity a kooperativní učení ke stimulaci zájmu studentů.

  • Teorie a metodika (45 min)
  • Aktivity do třídy (90 min)
  • Učitelé připraví a předvedou své vlastní učební plány obsahující součásti semináře (45 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 11.12.2024, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

AJ 368 Technology in the classroom - webinář

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme  na využití technologií při výuce ve škole i doma. Budeme používat, prozkoumávat, diskutovat a sdílet nejrůznější weby a aplikace, které mohou být užitečné pro studenty i učitele při výuce angličtiny v různých úrovních pokročilosti (od začátečníků po pokročilé) na prvním a druhém stupni ZŠ.

  • Přehled zdrojů užitečných k plánování lekcí (90min)
    • Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky a také je budeme sdílet a diskutovat o nich. kde učitelé najdou materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou naplánovat hodiny.
  • Přestávka 30 minut
  • Technologie zaměřené na slovní zásobu (45 min):  weby, aplikace, online, aktivity využívající technologie,...
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění učení slovní zásoby pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
  • Technologie zaměřené na gramatiku (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění výuky gramatiky pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
  • Přestávka 30 minut
  • Technologie zaměřené na produkci mluveného slova (45min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění mluvení v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
  • Technologie zaměřená na produkci psaného slova (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění psaní v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
  • Přestávka 30 minut
  • Technologie zaměřená na čtení s porozuměním (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění čtení v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
  • Technologie zaměřená na poslech (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění poslechu v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 24.1.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZSV 84 Jazyk a kultura – kultura a jazyk

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Předmět
Základy společenských věd
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Předmětem kurzu je přiblížit účastníkům pojetí vztah kultury a jazyka prostřednictvím kognitivních systémů. Základem je však představení co je to kultura, její možné dvojí vidění, zároveň vymezení pojmu „jazyk“ v komparaci s pojmem „parole“. Téma vztahu jazyka a kultury vychází z oblasti lingvistické antropologie, zvláště jeho lingvistický determinismus Saphir-Whorfovy hypotézy. Přiblížena a bude také experiencialistická kategorizace podle G. Lakoffa. Témata budou zpracovány a presentovány na powerpointtu.

  • Kultura v pojetí různých teorií – 1 v. hodina
  • Jazyk jako symbolická forma a jeho vliv – 1 v. hodina
  • Jazyk vs. parole; Arbitrárnost, lineárnost, diskontinuita: E. Cassirer, N. Chomsky, Saphir, F. de Saussure, C. Lévi-Strauss – 1 v. hodina
  • Jazyková struktura a jeho základní principy společnosti /komponentová a sémantická analýza/; klasifikace kultury a jazykový popis  -   2 v. hodiny
  • Saphir-Whorfova hypotéza; obraz světa, strukturace prostoru a času dané kultury – 2 v. hodina
  • Lakoffova klasifikace kultury jazykem – 1 v. hodina.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 29.11.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 270 Anglická klasika a její obraz na plátně - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Předmět
Český jazyk
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přednáška je zaměřená na uchopení tématu britské knižní „klasiky“ v širším kontextu, zároveň pomůže se zorientovat v moderních filmových zpracováních významných literárních děl z této doby. Přednáška bude plná málo známých zajímavostí, perliček, které zpestří vyučovací hodinu, dále např., audiovizuálních ukázek.

  • Kontext Velké Británie v 18. a 19. století, společenský vývoj v období romantismu a raně viktoriánské doby (1h)
  • - Zásadní rysy dobové literární scény – vztah mezi autory, nakladateli a publikem (1h)
  • - Klíčoví autoři: jezerní básníci, Walter Scott, druhá generace romantiků, sestry Brontë, Charles Dicknes (1h)
  • - Přehled a srovnání filmových a seriálových adaptací (0,h)
  • - Pseudoromantismus na filmovém plátně (Bridgertonovi apod.) (0,5h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 29.01.2025, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace