Kurzy

Z 130 Zeměpisné hry a jejich využití ve výuce

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jaroslav Tomeš
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Předmět
Zeměpis
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Nejde o „klasický“ seminář, kde se frontálně dozvíte fůru obsahu, ale spíše o dílnu, kde si ukážeme, že část geografického vzdělávání lze provést hravou formou. Studium určitých jevů, procvičování znalostí, testování, rozvíjení některých kompetencí je možné uskutečnit hravě nebo soutěživě. Hry/aktivity si přímo vyzkoušíme, ukážeme si jejich možné využití pro různá témata a různý věk studentů. Předlohy ke hrám a podpůrné materiály si budete moci odnést papírově/elektronicky.

Hry budeme prokládat několika zamyšleními: Jaká jsou didaktická východiska pro hry? Jak hru použít/zařadit v hodině? Jak hru využít jako formu práce/jako úkol a jak ji hodnotit? Jak geografické hry/aktivity propojit s jinými předměty? Jak s hrou pracovat poté/jak ji vytěžit a reflektovat?

1) Východiska, hra jako nástroj.

2) Aktivity pro jednotlivce.

3) Aktivity pro skupiny.

4) Aktivity mimo třídu.

5) Existující deskové a jiné hry.

6) Modifikace her/aktivit.

7) Hodnocení, reflexe.

8) Mezipředmětové vztahy a průřezová témata.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 04.06.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 54 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Informatika
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.

První část semináře je věnována diskuzi o motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.04.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Olomouc 06.06.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 09.06.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 281 STUDENÁ VÁLKA (1947 – 1989) - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Dušek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Dějepis
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Posluchači budou seznámeni s příčinami, průběhem a projevy Studené války (1947 – 1989) v globálních souvislostech. Lektor k téma probere prostřednictvím prezentace s využitím audiovizuálních materiálů a ukázek.

Posluchači budou seznámeni s předpoklady vzniku, počátky a vývojem studené války v letech 1945-1989. (1h)

Lektor objasní klíčové momenty ve vývoji vztahů mezi supervelmocemi (Berlínské krize, Korejská válka) s přihlédnutím vojensko-politickému vývoji v Evropě (rozdělené Německo, NATO, Varšavská smlouva). (1h)

Přestávka 30 minut

Lektor objasní klíčové momenty ve vývoji vztahů mezi supervelmocemi (Vietnamská válka, Suezská krize, Karibská krize, Afghánská krize) (2h)

Přestávka 30 minut

Dále budou posluchači seznámeni s vývojem jaderných zbraní, jejich typů, strategiemi jejich případného použití včetně důsledků. Shrneme dějiny závodů ve zbrojení mezi supervelmocemi USA a SSSR a objasňuje hlavní mezníky tzv. odzbrojovacího procesu. (2h)

Přestávka 30 minut

V závěrečné části budou analyzovány příčiny rozpadu SSSR a okolnosti konce studené války. (2h)

Lektor bude výklad doplňovat multimediální prezentací k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu lektora.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.05.2025, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZSV 93 Kultura, subkultury a interkulturní komunikace.

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Předmět
Základy společenských věd
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Pojem kultura a definiční znaky kultury a interkulturní odlišnosti (3 hodiny)
  • Specifické subkultury a jejich charakteristiky (3 hodiny)
  • Základní principy interkulturní komunikace (2 hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 14.05.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 04.06.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZSV 94 Globální politika - současné otázky politického vývoje v Evropě a ve světě - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Základy společenských věd
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je navržen tak, aby vám poskytl porozumění klíčové dynamice, nejdůležitějším tématům a základním debatám v současné globální politice. To znamená zkoumat širokou škálu aktérů, struktur a problémů na mezinárodní scéně. Hlavním cílem tohoto kurzu je získání empirických znalostí o globální politice a poskytnutí solidního, propracovaného obrazu rozložení sil globálním kontextu.

  • Část I vám poskytne základní úvod do globální politiky a jak vznikl současný mezinárodní systém. Tato část představuje koncepční a teoretický rámec o tom, jak studovat globální politiku.
  • V části II se podíváme na dopady globalizace a různých aktérů na světovou scénu, zejména na státy, mezinárodní organizace a nestátní subjekty. Prozkoumáte politické aspekty a logiku vytváření spojenectví a vztahů mezi nimi.
  • V části III budeme studovat problémy spojené s energetickou bezpečností, klimatickými změnami, otázkami životního prostředí a v neposlední řadě gender. Rovněž se zaměříme na účinnost měkké síly ve světové politice.
  • Část IV se zaměří na ekonomické aspekty a prozkoumá hlavní trendy v současném světě, jako je mezinárodní obchod, růst populace, migrace, vývoj a dluhová krize. Seznámíte se také s výzvami spojenými s globálním mírem a konflikty.
  • V části V se seznámíte s etikou v mezinárodních vztazích a rolí náboženství v mezinárodních vztazích.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.09.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes