Různé příležitosti aktivního učení v přírodovědných předmětech
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Fyzika
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
- Metody aktivního učení a model třífázového učení: evokace - uvědomění si významu - reflexe (práce s texty, diskusní techniky, řešení problémů, heuristické metody)
- Formy aktivního učení (skupinová práce, kooperativní učení, diskuze, kolující flipy, skládankové učení)
- Badatelsky orientovaná výuka
- Místně zakotvené učení
- Práce v centrech aktivit
- Vyučovací jednotky zaměřené na mezipředmětové vztahy (papír, brambory)
- Integrovaná tematická výuka
- Projekty a projektové vyučování
- Globální výchova
- Výukové programy s využitím metod aktivního učení
- Cíle a kritéria hodnocení
- Efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení
Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:
- představení tématu a cílů semináře
- představení lektora a účastníků
- snos myšlenek na téma: Co umíme?
- pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
- praktické ukázky výukových programů (resp. metod) – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
- analýza ukázek
- shrnutí dle potřeb účastníků
- společná reflexe
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Od proteinu k biologické léčbě. - webinář
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Biologie
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Přednáška, diskuse s účastníky, úvahy nad problémy z praxe
- obecná definice bioléčiv a jejich srovnání s klasickými léčivy (tzv. malými molekulami) (1 hodina)
- osvěžení základních informací o syntéze a struktuře proteinů, specifika výrobního postupu bioléčiv, rekombinantní proteiny (1 hodina)
- Přestávka 30 minut
- konkrétní příklady a mechanismus účinku bioléčiv
- inzulin jako historicky první bioléčivo
- protilátky – nejrychleji se rozvíjející oblast bioléčiv - léčba nádorových a autoimunitních onemocnění
- vakcíny (hepatitida B, rakovina děložního čípku, chřipka, covid-19 apod.)
- léčba poruch srážlivosti krve
- rychlé shrnutí dalších oborů využívajících bioléčiva (2 hodiny)
závěrečná diskuse
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky – jednoduše a zábavně
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Zajímají Vás možnosti využití technologií ve výuce? Na semináři se seznámíte s pár tipy na ovládání operačního systému windows. Vyzkoušíme si bezplatné webové stránky pro tvorbu materiálů do výuky - osmisměrky, přeskládávačky, křížovky, trimina, dobble. Ukážeme si pomocníky do vyučovací hodiny - losovátko, turnajový pavouk, organizér do třídy. Představím vám možnosti sdílení souborů - OneDrive, Disk Google. Ukážeme si, možnosti jak využít umělou inteligenci pro potřebu učitele. Pro zapojení telefonu a tabletu využijeme Quizziz a Wordwall. Vytvoříme si plakát v Canvě a vyzkoušíme i instalaci programu Tarzia. Cílem semináře je představit počítač/notebook/telefon/tablet jako pomocníka učitele při vyučovací hodině. Seminář je určen pro začátečníky v užívání technologií. Doporučujeme vzít si s sebou notebook, aby jste si vše mohli ihned vyzkoušet. Seminář je pro učitele I., II. i III. stupně.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.