Kurzy

WEB 121 Prevence a řešení potíží v kyberprostoru s akcentem na kyberšikanu. - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Halama
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Problematika užívání kyberprostoru žáky a studenty ve škole či mimo školu se stává více a více palčivějším negativním fenoménem, který zaměstnává nejen rodiče, ale především pedagogy, školní psychology nebo preventisty. Virtuální prostor skýtá pro žáky mnoho výhod, ale bohužel také velkou část rizik, o jejichž předcházení, včasném záchytu a efektivním řešení by měl mít základní přehled každý pedagog.

Vysvětlíme si různé typy rizikových projevů v kyberprostoru, jako je Kybergrooming, Webcamtrolling, Sexting, Happy slapping, Hoax a další fenomény, které jsou v dnešní době velmi aktuální a mohou se u žáků vyskytnout. Samozřejmě neopomeneme základní informace o sociálních sítích, které naprostá většina žáků a studentů denně využívá a bohužel také zneužívá nebo se prostřednictvím jich stává jejich obětí.

Hlavní zřetel bude kladen na problematiku kyberšikany, u které si vysvětlíme mechanismus jejího vzniku, její fáze, základní typy a především její prevenci, diagnostiku a adekvátní řešení.

Škola by se měla k výskytu kyberšikany (nebo jiných „kyber“ útoků) postavit čelem vždy – jak v případě, že k ní dochází v době výuky (resp. na půdě školy), tak i když probíhá mimo ni. V prvním případě existují ucelené postupy, kterých by se měla každá škola držet. V případě druhém je doporučeno pracovat s kolektivy, kde ke kyberšikaně dochází, protože naprostá většina případů kyberšikany souvisí s reálnými vztahovými potížemi (agrese, nepřátelství, šikana) ve třídě i mimo virtuální prostor.  

Seminář obsahuje jednak teoretická východiska problematiky užívání kyberprostoru žáky, na straně druhé budou účastníci seznámeni s ukázkami konkrétních aktivit – detailně si vysvětlíme některé techniky, přímo použitelné při prevenci, diagnostice nebo řešení projevů rizikového chování u žáků a studentů spojeného s používáním kyberprostoru.

Probereme si také konkrétní kazuistiky z praxe, při kterých se reálná kyberšikana řešila.

Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu. 

Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 3.6.2024, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 624 Metody aktivního učení – webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přehled témat:

  • metody práce s textem
  • komunikační a diskusní metody
  • metody objevování a řešení problémů
  • simulace a simulační hry.
  • metody práce s texty a konstruktivismus
  • výukové programy s využitím metod aktivního učení
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.06.2024, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 317 Jak účinně popularizovat matematiku na středním stupni vzdělávání.

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28733/2021-4-821
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na aktivity vhodné k popularizaci matematiky hlavně na SŠ. Na konkrétních ukázkách budou rozvedeny základní charakteristiky vhodných aktivit včetně jejich možných modifikací pro různý věk žáků. Hlavním cílem semináře je ukázat na konkrétních příkladech možnosti, kterými různé typy aktivit mohou přispět k zvýšení zájmu o matematiku. Těžiště semináře je ukázat účastníkům řadu cest, kterými je možno u dnešních žáků vzbudit větší zájem o porozumění matematice a ukázat jim její možné využití v různých oblastech. 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 06.06.2024, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 2
 objednat

WEB 235 Technology in the classroom - webinář

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme  na využití technologií při výuce ve škole i doma. Budeme používat, prozkoumávat, diskutovat a sdílet nejrůznější weby a aplikace, které mohou být užitečné pro studenty i učitele při výuce angličtiny v různých úrovních pokročilosti (od začátečníků po pokročilé) studentů středních škol a VOŠ.

  • Osnova akce
  • Přehled zdrojů užitečných k plánování lekcí (90min)
    • Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky a také je budeme sdílet a diskutovat o nich. kde učitelé najdou materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou naplánovat hodiny.
    • Englishgrammar.org.
    • ESLpartyland.com.
    • iteslj.org/questions
    • ESLvideo.com
    • PinkMonkey.com
    • BrightHub.com
    • Dictionary.com
    • UsingEnglish.com
    • https://learnenglishteens.britishcouncil.org/
    • https://learnenglishkids.britishcouncil.org/
    • UsingEnglish.com
    • TEFL.NET
    • Lanternfish ESL
    • ThoughtCo
    • BusyTeacher
    • English Is a Piece of Cake.
    • google suite
    • ….
  • Technologie zaměřené na slovní zásobu (45 min):  weby, aplikace, online, aktivity využívající technologie,...
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění učení slovní zásoby pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • WordDynamo
    • Spin&Spell
    • LearningChocolate.
    • MyVocabulary
    • Vocabulary.com
    • EnglishMediaLab
    • ESLGamesWorld
    • Cambridge.org
    • quizelt
    • bamboozle
    • ….
  • Technologie zaměřené na gramatiku (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění výuky gramatiky pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • Purdue Online Writing Lab
    • Grammar Exercises from the University of Bristol's Faculty of Arts
    • Grammar Monster
    • UsingEnglish.com
    • Edufind.com
    • Oxford Dictionaries
    • British Council
    • Cambridge Apps
    • ….
  • Technologie zaměřené na produkci mluveného slova (45min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění mluvení v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • ESL Conversation Questions
    • FluentU
    • My Speech Class
    • ESL Fast
    • English Media Lab
    • ESL Gold
    • ….
  • Technologie zaměřená na produkci psaného slova (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění psaní v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • British Council
    • Agenda Web
    • 5 Minute English
    • English-online.org.uk
    • ESLfast
    • ESL-Lounge
    • My English Pages
    • Iteslj.org
  • Technologie zaměřená na čtení s porozuměním (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění čtení v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • Starfall.
    • Learn English Using Online Resources
    • English Media Lab Homepage
    • American English Resources
    • International Children's Digital Library
    • ESL Videos
    • ManyThings.org
    • LearnEnglish Kids
    • ….
  • Technologie zaměřená na poslech (45 min)
    • Zde se podíváme na různé webové stránky, aplikace, online hry a aktivity využívající technologie, které lze použít ve třídě i mimo ni k usnadnění poslechu v angličtině pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • Randall's ESL Cyber Listening Lab
    • ESLKidslab.com
    • LyricsTraining
    • LyricsGaps
    • StoryCorps
    • TED Talks
    • All Ears English

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 07.06.2024, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace