Působila od r. 1983 na Pedagogické fakultě v Ostravě, od r. 1993 na Filozofické fakultě Ostravské univerzity v Ostravě na katedře českého jazyka (od r. 2015 zde učí jako externistka). Externě také vyučovala v oboru Ekonomická žurnalistika na Ekonomické fakultě VŠB-Technické univerzity. Mezi její vědecké a vzdělávací zájmy patří masmediální a marketingová komunikace, stylistika, rétorika a jazyková kultura.
Publikace (výběr):
Knihy K aktualizaci a automatizaci v současné psané publicistice (1998). Knížka o reklamě (2008).
Kapitoly v knihách: Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích (2005). Persuasion through Words and Images (2007). Od informace k reklamě (2007). Linguistic Changes in Post-Communist Eastern Europe and Eurasia (2008). Język nowych mediów (2012). Média a reklama – kooperace, nebo exploatace? In: (KO)MÉDIA (2013). Jazyk a jazykoveda v interpretácii (2014). Vliv reklamy a masmédií na současnou češtinu. In: Od počátků k současnosti (1955- 2015) - v tisku. Prostředky aktualizace a automatizace v reklamním a masmediálním diskurzu. In: Otázky médií dnešní doby. (2015).