ČJ 255 Teorie mediální komunikace jako specifika sociální komunikace
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Tato akce poskytuje posluchačům základní vědomosti o cílech, metodách a postupech mediální komunikace a specifických forem cílené diskomunikace a dezinformace, směřujících k utváření veřejného mínění. V hierarchii médií masové komunikace je věnována pozornost zejména audiovizuálním a multimediálním médiím. Nebude chybět ani exkurz k rozvoji médií a mediální komunikace a dále analýza mediálních obsahů a jejich formálního ztvárnění z hlediska zpravodajských, publicistických a uměleckých žánrů ale i reklamy, propagace a marketingu.
Vzdělávací cíl
Akce je určená pro učitele 2. stupně ZŠ, učitele SOŠ a SOU, učitele gymnázií, učitele VOŠ (zejména pro vyučující předmětu Mediální výchova). Hlavním cílem akce je seznámit posluchače s fenomenologií masové komunikace, typologií mediálních informačních systémů, základními pojmy a hlavními teoretickými i metodologickými východisky oboru a jeho současným stavem. Dalším cílem je podpořit poučené, aktivní a nezávislé zapojení jednotlivce do mediální komunikace, schopnost analyzovat nabízená sdělení, vyhodnotit jejich komunikační záměr.