ZŠ 125 Práce s portfóliem v předškolním vzdělávání
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Seminář bude veden jako aktivizující výklad doplněný ukázkami z praxe. Účastníci budou mít možnost diskutovat ad vlastním příkladem portfolia a nad svými zkušenosti při vedení a práce s ním a jak portfolio využít pro svou práci s dětmi a žáky při stanovaní cíle výuky, jak ho využít při hodnocení jejich individuálních pokroků
1 hodina
- Úvod, seznámení, představení
- Definice a význam portfolia
- Portfolio jako cíl rozvoje osobnosti dítěte a žáka a sledování individuálních pokroků
- Praktické činnosti – co účastníci ví o portfolia, případně k čemu jim slouží a jaké druhy portfolií znají
1 hodina
- Portfolio jako diagnostický prostředek
- Obsah portfolia
1 hodina
- Typy portfolií
- Diagnostické portfolio a práce s ním
- Význam diagnostického portfolia
2 hodiny
- Funkce diagnostického portfolia
- Forma portfolia
- Obsah portfolia
- Praktické činnosti – tvorba portfolia
1 hodina
- Struktura a východiska portfolia
- Obsah a zobrazovací prostředky
- Osoby ovlivňující podobu portfolia
1 hodina
- Využití portfolia ke spolupráci s ostatními vyučujícímu, s rodinou a poradenským zařízením
- Potenciál diagnostického portfolia
1 hodina
- Práce s portfoliem z hlediska dětí, žáků, učitelů a rodičů
- Závěr, diskuse hodnocení semináře
Vzdělávací cíl
Cílem semináře je seznámit účastníky jak použít portfolio v profesním životě. Uvědomění si, že portfolio můžeme využít jako jeden z podkladů a součást pro hodnocení dětí a žáků a sledování jejich individuálních pokroků. Chápat portfolio jako podnět ke spolupráci rodiny a školy.