PP 616
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Účastníci se dozvědí především praktické informace, které pomohou včasně rozpoznat projevy ADHD, dále díky nim dokážou upravit podmínky vzdělávání tak, aby se minimalizoval vliv negativních projevů dítěte na jeho školní výsledky a také na jeho zařazení v kolektivu.Účastníci uslyší příklady řešení konkrétních konfliktních a krizových situací.
- Úvod – seznámení, vzájemná očekávání.
- Definice pojmu, etiologie, vývojová stadia, vztah mezi SPU a SPCH.
- Žádoucí ovlivnění ADHD - (jak k dítěti přistupovat, realistická očekávání).
- Praktické rady do školy – začlenění do kolektivu, přístup k dítěti, vzájemná spolupráce. Praktické rady v době online výuky
- Asistent pedagoga – jeho pravomoc a povinnost, úloha ve třídě.
- Prevence vzniku poruch chování u dětí s ADHD. Relaxační techniky, představení metody biofeedbacku.
- Praktická cvičení, modelové situace.
- Kazuistiky dětí s ADHD.
- Závěrečná reflexe, diskuze a otázky
Vzdělávací cíl
Cílem vzdělávacího programu je přiblížit účastníkům problematiku ADHD s hyperaktivitou i bez hyperaktivity a lépe se v ní tak orientovat.