PP 627
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Učitelé se naučí využívat výtvarné a pracovní techniky ke zpracování důležitého obsahu učiva).
Aby si žáci tyto znalosti pamatovali, musí s nimi umět pracovat, zaznamenat je tak, aby se k nim rádi vraceli. Učitelé se naučí nejen připravovat podrobné projekty, ale vyzkouší si i spoustu technik, jak tyto projektové materiály shromáždit a zpracovat, jak žáky pro práci připravit, jak vyrobit přehledy sesbíraných údajů, jak pracovat s výtvarnými a pracovními technikami.
Struktura kurzu:
- Seznámení s technikou práce (90min),
Popis přípravy materiálu (rozsah znalostí žáků o zvoleném tématu), popis jejich zpracování do tzv. projektové knihy za pomoci výtvarných technik, diskuze o možnostech a benefitech tohoto postupu.
Účastníci se učí shromažďovat údaje k vybranému tématu
- Seznámení s výtvarnými technikami (180min)
Výtvarná práce s papírem seznamuje s technikami výroby tzv. minibooks. Příprava papírového formátu pro budoucí projektovou knihu, skládání papíru do atraktivního formátu miniknížek a ilustrativní kresba s popisky a doprovodnými texty, zaznamenání poznatků, zakomponování do celku (tedy projektové knihy).
- Příprava a plánování vlastní knihy (45min)
Výběr tématu, zvolení oblastí, které v knize budou uvedeny (znalosti), delegování úkolů, výběr formátů.
- Diskuze nad možnostmi techniky (45min)
Zhodnocení přínosu, výhod, ale i odhalení možných slabých míst a jak
je eliminovat
Vzdělávací cíl
Cílem vzdělávacího programu je
- naučit učitele využívat techniku projektových knížek pro výběr, upevnění a zapamatovaní faktů, důležitých dat, hodnot, definic, poznatků
- naučit je shrnovat tyto poznatky tak, aby se jejich sběrem a zpracováním žáci naučili komplexnímu přístupu a rádi se k tomuto obsahu vraceli.
- inspirovat je k přemýšlení o možnostech kombinace jednotlivých druhů znalostí (slovní zásoba, fráze a gramatické struktury vět, fakta)
- technika je vysoce využitelná pro jakýkoli školní předmět.
Obsah kurzu také podporuje cíle metody CLIL (propojení znalostí z více oblastí).
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
složka barevných papírů, nůžky, pastelky, lepidlo, fotoaparát/kamera, sešívačka