ZŠ 134
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Seminář seznámí účastníky se změnou ve školském zákoně a ve vyhlášce č. 27/2016Sb., vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí a žáků nadaných, rozdílem mezi integrací a inkluzí a potřebou společného vzdělávání. Účastnici se také seznámí se stupni a druhy podpůrných opatření, zapojení asistentů, tlumočníků, přepisovatelů a dalších pedagogických pracovníků do výuky. Uvědomí si také i úlohu a postavení školského poradenského zařízení vzhledem ke společnému vzdělávání. V pracovních dílnách se blíže seznámí s Plánem pedagogické podpory a Individuálním vzdělávacím plánem.
1 hodina
- Novela školského zákona, integrace x inkluze
- Diferenciace a individualizace výuky
- Posílení záruk společného vzdělávání
- Dítě a žák se speciálními vzdělávacími potřebami
- Vyhláška 27/2016sb., vzdělávání dětí, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků nadaných
- Členění a pravidla pro uplatňování podpůrných opatření
- Změny ve financování přiznaných podpůrných opatření
- Zásady financování společného vzdělávání
- Změna ve výkaznictví
1 hodina
- Školská poradenská zařízení a změny v souvislosti inkluze – společného vzdělávání
- Spolupráce škol a komunikace se Školským poradenským zařízení, zákonnými zástupci a mezi pracovníky školy
- Revize výstupů Školského poradenského zařízení
- Přehled podpůrných opatření
- Struktura a stupně podpůrných opatření
- První stupeň podpůrného opatření –bez finanční podpory, plán pedagogické podpory, jeho zpracování, vyhodnocení, práce s dětmi a žáky vyžadující podporu 1. stupně podpůrných opatření, změna organizace, metod a forem výuky, změna hodnocení
1 hodina
- Druhý až pátý stupeň podpůrných opatření s finanční podporou, postup školy, spolupráce se školským poradenským zařízením a zákonnými zástupci, informovaný souhlas, plnění zpětnovazební hodnocenípodpůrných opatření, změna organizace metod a forem výuky a výchovy, formulace cílů
1 hodina
- Individuální vzdělávací plán a jeho náležitosti, zpracování, vyhodnocování, informovaný souhlas, termíny vyplňování a vyhodnocování
- Individuální vzdělávací plán -spolupráce pedagogických pracovníků s výchovným poradcem, se školním psychologem nebo se školním speciálním pedagogem
1 hodina
- Vzdělávání dětí nadaných a mimořádně nadaných, možnosti vzdělávaní, změna organizace, metod, forem vzdělávání, změna hodnocení
- Plán pedagogické podpory pro nadané děti
- Individuálně vzdělávací plán pro nadané děti
- Přeřazení do vyššího ročníku
1 hodina
- Typy hodnocení – bezděčné, záměrné, sumativní, formativní, hodnocení pro učení
- Změna v hodnocení dětí a žáků, přechod od sumativního hodnocení k formativnímu
1 hodina
- Personální podpora – asistent pedagoga
- Asistent pedagoga – náplň práce, spolupráce s ostatními pedagogickými pracovníky,
- Zapojení asistenta pedagoga do výchovně vzdělávací práce a jeho kompetence
- Spolupráce asistenta pedagoga se zákonnými zástupci
1 hodina
- Práce s heterogenními skupinami
- Organizace vzdělávaní dětí s potřebou podpůrných opatření
- Využití různých metod a a forem práce
- Závěr, diskuse, hodnocení
Vzdělávací cíl
Objasnění potřeby inkluze - společného vzdělávání dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření, změna metod a forem práce
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)