DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Cílem vzdělávací akce je uvést účastníky do behaviorální ekonomie, tak aby získali základní přehled o tom, jaké poznatky tento vědní směr nabízí. Obsah je zaměřen zejména na poznatky týkající se práce s informacemi a tím, jak ovlivňuje naše rozhodování. Tyto poznatky budou účastníci zároveň aplikovat při analýze experimentů odehrávajících se během vzdělávací akce i k reflexi vlastních zkušeností.
Jak je možné, že jednu událost vnímáme každý jinak? Proč ve zprávách převládají negativní události? Na tuto a mnoho dalších otázek poskytuje odpověď behaviorální ekonomie. Behaviorální ekonomie je vědecký směr, který propojuje poznatky o lidském rozhodování z psychologie, sociologie a ekonomie. V rámci kurzu budou představeny základní vhledy do toho, jak funguje lidské rozhodování. Důraz přitom bude kladen na to, jak lidé pracují s informacemi – od jejich vyhledávání, přes interpretaci až po využití v rozhodování. Účastníci si zároveň projdou několika experimenty, ve kterých si prakticky vyzkouší některá obecná pravidla lidského rozhodování a z nich vyplývající zkreslení. Tyto experimenty budou zároveň snadno přenositelné do výuky.
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)