PP 645
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
4 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Vzdělávací cíl
Rozpoznat rizikové chování žáků, zvládat základní preventivní metody eliminující rizikové chování žáků a navozující zdravé klima třídy.
Obsah akce
Rizikového chování zahrnuje tři základní faktory, které se vzájemně podmiňují a prolínají. Tam, kde se setkáváme s jednou z forem rizikového chování, vnímáme možnost výskytu souvisejících problémů z jiné oblasti.
- Problematika chování zahrnuje v první řadě oblast závislostí, zneužívání návykových látek počínaje nikotinismem.
- Dalším faktorem je problematika nepřizpůsobivého chování, agresivity, násilí. Problematika zahrnuje také agresivní chování zaměřené proti sobě (tedy poruchy příjmu potravy, chování sebepoškozující).
- Třetí oblastí rizikového chování je rizikové chování v oblasti sexuality, tedy promiskuita, časný start do sexuálně aktivního života, časná a nechtěná těhotenství, pohlavní choroby.
Seminář je postaven na prožitkové pedagogice, nabízí různorodé metody prožitkové práce s žáky ověřené v praxi, které žáky vedou ke zdravým postojům k této problematice, zdravému životnímu stylu, respektu k druhému, posílení sebeúcty.
Podává základní informace k jednotlivým tématům, doplňuje téma také pohledem bio-psycho-sociálním. Zaměřuje se na faktory vnitřní i vnější, které napomáhají/ eliminují závislostní a rizikové chování žáků a studentů.
Téma je doplněno kazuistikami z praxe pedagogické i přísedícího soudce v oboru trestního práva.
- Základní informace k rizikovému chování žáků ze všech tří oblastí viz výše. 1 hod
- Agrese, násilí, konflikt – řešení a předcházení. Základní informace k tématu, možné příčiny, metody práce s kolektivem žáků. 1 hod.
- Přestávka 30 minut
- Agrese směřovaná proti sobě, poruchy přijmu potravy, sebepoškozování – metody práce s žáky, kolektivem třídy 1 hod
- Promiskuita, ranný vstup do sexuálně aktivního života a jeho důsledky v rovině bio- psycho- sociální, metody integrace zdravé sexuality do vztahů, schopnost tolerovat rozdílnost, respekt k originalitě osobnosti, metody posílení sebeúcty 1 hod
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři s mikrofonem pro případné dotazy. Webkamera je také vhodná, ale není nutnou podmínkou účasti.