PP 648
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Společně budeme hledat odpovědi na otázky, proč by si učitelé měli vést svá profesní portfolia, co by si do nich měli/mohli vkládat a jak by s nimi mohli pracovat. Budeme se zabývat tím, že profesní portfolia mohou sloužit jako nástroj zpětné vazby a rozvoje učitele, jako nástroj reprezentační i jako nástroj hodnotící (zejména ve vztahu k nastavenému kariérnímu řádu). V neposlední míře se budeme zabývat strukturou profesního portfolia i tím, co by se do nich mělo vkládat ve vztahu k „Rámci profesních kvalit učitele“ (NÚV).
Přehled témat:
- formativní hodnocení
- vnější x vnitřní motivace k učení
- rámec profesních kvalit učitele
- profesní portfolio – podoba + různé fáze jeho tvorby, obsah, přínosy pro učitele
Přehled metod:
- prezentace a interpretace výzkumů
- SWOT analýza
- Kolující flipy
- diskuse
- reflexe prožitková
- reflexe pedagogická
- plánovací metody přenosu poznatků do praxe
- evaluační metody
Forma:
Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:
- představení tématu a cílů semináře
- představení lektora a účastníků
- snos myšlenek na téma: Co umíme?
- pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
- práce s Rámcem profesních kvalit učitele – co už máme, co bychom mohli vložit do svých portfolií
- analýza ukázek
- společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným nápadům
Vzdělávací cíl
Každý účastník by na konci semináře měl:
- vlastními slovy popsat, k čemu je dobré mít své profesní portfolio
- popsat, co by mohlo/mělo profesní portfolio obsahovat
- popsat, jak s profesním portfoliem pracovat