PP 656 OSOBNOSTNÍ ROZVOJ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL

Předmět
Osobnostní rozvoj
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
Lektor(-ka)
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Cílem je seznámit účastníky s problematikou osobnostního rozvoje žáků a studentů základních a středních škol. Součástí je také metodika a možnosti zařazení této problematiky do školního vzdělávacího programu. Součástí semináře jsou také praktické ukázky se zaměřením na soudobé problémy ve společnosti a možnosti realizace osobnostního rozvoje.


Obsah akce

Obsahem tohoto semináře je seznámení účastníků s tím, jak lze zakomponovat osobnostní rozvoj žáků do prostředí základních a středních škol, součástí jsou také praktické ukázky těchto možnosti, důraz především klademe na přirozenost procesu osobnostního růstů žáků a studentů základních a středních škol.

  1. HODINA – úvod, seznámení s pojmem osobnostní rozvoj, možnostmi, jak zařadit osobnostní rozvoj do školního vzdělávacího programu
  2. HODINA – struktura a komponenty osobnostního rozvoje žáků a studentů středních škol z hlediska potřeb společnosti i z hlediska potřeb jedince
  3. HODINA – praktická ukázka práce s třídním kolektivem se zaměřením na osobností rozvoj – schopnost sebereflexe
  4. HODINA – reflexivní část praktické ukázky, lektor poukazuje na úskalí této metody, zároveň uvádí další možnosti a alternativy jaké vést tuto hodinu, kromě toho se zaměřuje i na řešení možných nestandardních situací, se kterými se mohou pedagogové setkat
  5. HODINA – metodika osobnostního rozvoje, případové studie českých škol, jejich vzájemné porovnání, možnost získat varianty, jak řešit v rámci školního vzdělávacího programu osobnostní rozvoj
  6. HODINA – praktická ukázka práce s třídním kolektivem se zaměřením na osobností rozvoj – genderová témata
  7. HODINA - reflexivní část praktické ukázky, lektor poukazuje na úskalí této metody, zároveň uvádí další možnosti a alternativy jaké vést tuto hodinu, kromě toho se zaměřuje i na řešení možných nestandardních situací, se kterými se mohou pedagogové setkat
  8. HODINA – evaluační hodina a uvedení dalších možných technik, které mohou účastníci využívat, dále je zde prostor pro debatu, zodpovídaní otázek, součástí této hodiny je také evaluace, využívá se také metoda kruhu.

 

Olomouc, 29.11.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha, 10.01.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace