M 325 Jak účinně popularizovat matematiku (nejen) na středním stupni vzdělávání. - webinář

Předmět
Matematika
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Metod k aktivizaci žáků je celá řada, od samostatného řešení problémů, případně s odstupňovanou pomocí, přes tvorbu úloh pro spolužáky, uspořádáním třídní soutěže, využíváním matematických her atd.
Myšlenka konstrukce vlastního poznání, jeho „vynořování se“ z poznání exitujícího a z nových podnětů, je stará více než 2 000 let. Zásadní je zde motivace, bez ní nelze od žáka očekávat aktivitu. Motivačně by měly působit jak otázky a problémy, které jsou žákům nabídnuty, tak i ty, které navrhnou sami.
Klíčovou roli má ve vyučování učitel. I když má ústřední místo vlastní činnost jedince, nemůže být ponechán zcela sám sobě. Učitel rozhoduje, jakým způsobem bude úloha či problém žákům předložena, jaké reprezentace budou použity, nakolik bude žákům otevřen prostor pro diskusi o problému, které strategie řešení bude u žáků podporovat, stručně řečeno, zda a jak podnětné prostředí pro žáky vytvoří.


Charakteristika

Aktivity, kterým se budeme věnovat, jsou navrženy v podobě tzv. didaktických situací. Uvádíme pouze základní rámec:
Vývoj situace může probíhat bez zásahů nebo se zásahy vyučujícího během procesu. Nedidaktické situace jsou situace, které nezávisí ani na vyučujícím, ani na žákovi, neslouží pro didaktickou potřebu. Didaktické situace jsou situace, které slouží pro didaktickou potřebu.


Obsah akce

Seminář je zaměřen na aktivity vhodné k popularizaci matematiky hlavně na SŠ. Na konkrétních ukázkách budou rozvedeny základní charakteristiky vhodných aktivit včetně jejich možných modifikací pro různý věk žáků. Hlavním cílem semináře je ukázat na konkrétních příkladech možnosti, kterými různé typy aktivit mohou přispět k zvýšení zájmu o matematiku. Těžiště semináře je ukázat účastníkům řadu cest, kterými je možno u dnešních žáků vzbudit větší zájem o porozumění matematice a ukázat jim její možné využití v různých oblastech. 


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři s mikrofonem pro případné dotazy. Webkamera je také vhodná, ale není nutnou podmínkou účasti.

Online webináře, 14.11.2024, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace