WEB 298 Od skupinové práce ke kooperativnímu učení - webinář
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Seminář nabízí účastníků krátký náhled do Komenského didaktických zásad, rozděluje výukové metody z několika hledisek, nabídne pohled do obecných zásad interaktivní výuky se zdůrazněním změny role učitele. V praktických dovednostech (třífázový rozhovor) si účastníci ověří, k jakým cílům vede vzájemná spolupráce žáků, vyvodí si tvorbu, pravidla
a role žáků při práci ve skupině i kritéria hodnocení skupinové práce. V praktických činnostech (soustředné kruhy, překřížené skupiny, bzučící skupiny, metoda barevných papírů + I.N.S.E.R.T.) vyvozují znaky a výhody kooperativního učení pro žáka i učitele.
- Komenského didaktické zásady – 20 min.
- Obecné zásady interaktivní výuky – 25 min
- Změna role učitele v době kurikulární reformy školství – 45 min
- Přestávka 30 minut
- Spolupráce učitelů i žáků jako prostředek k rozvoji klíčových kompetencí a zvýšení efektivity výchovně vzdělávacího procesu – 45 min
- Skupinová práce – pravidla, role, kritéria hodnocení – 90 min
- Přestávka 30 minut
- Kooperativní učení – obecné zásady, role učitele i žáka při kooperativním učení, hodnocení – 90 min
- Přestávka 30 minut
- Výhody a nevýhody skupinové práce a kooperativního učení – 45 min
Vzdělávací cíl
Zdokonalit účastníky v efektivních metodách a formách práce, které vedou žáky ke komunikaci, spolupráci, zodpovědnosti. Účastníci pochopí např. rozdíl mezi skupinovou práci a kooperaci, získají přehled o rozdělování rolí a pravidlech práce ve skupině.
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři s mikrofonem pro případné dotazy. Webkamera je také vhodná, ale není nutnou podmínkou účasti.