WEB 319
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Vysvětlení pojmů a nástrojů z oblasti řízení času jako prostředku seberealizace a dosažení dlouhodobé životní spokojenosti, nalezení harmonie mezi vnitřním naplněním, pracovním životem a partnerskými vztahy. Možnost a způsoby následování osobní mise díky funkčnímu time managementu. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.
- vysvětlení základních pojmů z oblasti řízení času; výhody vyrovnaného pracovního i osobního života a možností jejich sladění 20 minut
- role a hodnota času v životě, výkonnost, časový snímek dne 30 minut
- plánování času, modely a vývoj nástrojů pro řízení času, rozvrh dne, týdne (praktická ukázka a samostatná práce s vyhodnocením) 50 minut
- nastavení priorit, rozlišování mezi pracovními a osobními cíli. Uplatnění tohoto rozlišení v prostředí organizace i rodiny. 30 minut
- matice času a její praktické použití v pracovním i osobním životě (dle D.D. Eisenhowera - praktická ukázka a samostatná práce s vyhodnocením)) 60 minut
- asertivita, principy a možnosti využití pro efektivní osobní time management 50 minut
- řešení konfliktních situací vznikajících vlivem nefunkčního řízení času, přetížení, stresu, nevyrovnaného osobního a pracovního života 45 minut
- osobní mise a její následování, jak to stihnout? 30 minut
- nastavení funkčních principů při řízení času, podpora prostřednictvím mentoringu, koučinku a dalších nástrojů osobního rozvoje 45 minut
Vzdělávací cíl
Účastníci by měli být díky získaným informacím, znalostem a dovednostem schopni soustředit se na zachování nebo zlepšení rovnováhy v pracovním i osobním životě a nastavování priorit. Sestavením matice času se naučí rozlišovat mezi důležitými a naléhavými úkoly a optimálně rozdělovat čas způsobem umožňujícím sladění osobních a pracovních cílů.
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři s mikrofonem pro případné dotazy. Webkamera je také vhodná, ale není nutnou podmínkou účasti.