WEB 320
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Vysvětlení základních pojmů z oblasti osobnostní typologie, práce se stresem a emocemi, fungování mozku ve stresových situacích. Důvody existence a možnosti rozpoznání různých osobnostních typů a jejich specifika. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.
- vysvětlení základních pojmů; důvody odlišného chování u různých typů osobností 30 minut
- typy stresu a jeho vznik, fungování mozku a jeho reakce na stres 30 minut
- emoce a jejich vytváření a zvládání, vliv na výkonnost, komunikaci 30 minut
- základní typy osobností, možnosti a výhody jejich rozpoznání 30 minut
- vznik stresu a reakce na stres dle osobnostního typu 30 minut
- nalezení individuálního osobnostního typu - ukázkové vyhodnocení a skupinová práce 45 minut
- interakce mezi různými osobnostními typy, rizika a výhody; práce ve skupinkách, řešení praktických problémů 2x45 minut
- priority v osobní motivaci dle probrané typologie, možnosti individuálního osobního rozvoje při využití mentoringu, koučinku či dodatečného vzdělávání 30 minut
- srovnání různých metodik zabývajících se osobnostní typologií a možnosti jejich využití 30 minut
Vzdělávací cíl
Účastníci by měli být díky získaným informacím, znalostem a dovednostem schopni rozpoznat svůj individuální osobnostní typ, jeho silné stránky a omezení. Naučí se pracovat se stresem a emocemi, využívat naplno svůj potenciál a zlepšit svou komunikaci a spolupráci s kolegy či nadřízenými.
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři s mikrofonem pro případné dotazy. Webkamera je také vhodná, ale není nutnou podmínkou účasti.