WEB 321
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Vysvětlení pojmů a nástrojů z oblasti hledání životního smyslu jako prostředku seberealizace a dosažení dlouhodobé životní spokojenosti, nalezení harmonie mezi vnitřním naplněním, pracovním životem a partnerskými vztahy. Možnost a způsoby následování osobní mise díky nástrojům work-life balance, time managementu, iniciace a řízení osobních projektů. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.
- vysvětlení základních pojmů z oblasti sebemotivace, seberealizace a možností dosažení dlouhodobé životní spokojenosti; výhody vyrovnaného pracovního i osobního života a možností jejich sladění. 30 minut
- hledání životního smyslu; životní vize, mise a její následování; vlastní cesta – máme na ni právo? 30 minut
- hledání rovnováhy; nastavení priorit, rozlišování mezi pracovními a osobními cíli; uplatnění v prostředí organizace i rodiny. 30 minut
- sebepoznání; hledání vnitřní motivace pro nalezení vnitřní harmonie a hodnotového souladu s okolím (organizace, rodina, přátelé, komunita). 30 minut
- principy fungování mozku a jeho změny při sebepoznání a seberozvoji. 30 minut
- asertivní práva a povinnosti ve vztahu k okolí; přímé jednání, vnitřní klid, sebevědomí, sebejistota, zdravé sebeprosazení. 45 minut
- osobní mise a její následování, jak to stihnout? Osobní mise jako projekt; řízení osobních projektů, nástroje plánování času. 60 minut
- rizika nenaplněné osobní mise; správné načasování identifikace mise, řízení rizik osobních projektů. 60 minut
- nastavení funkčních principů při dlouhodobém následování osobní mise, podpora prostřednictvím mentoringu, koučinku a dalších nástrojů osobního rozvoje. 45 minut
Vzdělávací cíl
Účastníci by měli být díky získaným informacím, znalostem a dovednostem nástrojů z oblasti hledání osobní mise a životního smyslu jako prostředku seberealizace schopni usilovat o nalezení harmonie mezi vnitřním naplněním, pracovním životem a partnerskými vztahy (s cílem dosažení dlouhodobé životní spokojenosti). Měli by být schopni následovat svou osobní misi díky nástrojům time managementu, iniciace a řízení osobních projektů (tedy mj. optimálně rozdělovat čas způsobem umožňujícím sladění osobních a pracovních cílů).
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři s mikrofonem pro případné dotazy. Webkamera je také vhodná, ale není nutnou podmínkou účasti.