PP 663
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Vzdělávací seminář se zaměřuje na problematiku efektivní spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga. Součástí jsou také případové studie, struktura a metodika vzájemné spolupráce. Kromě toho účastníci také vytvářejí svůj vlastní návrh optimální spolupráce, součástí je také diskuze.
- 1. – 2. HODINA – seznámení se základními pojmy, pedagog, asistent pedagoga, pravidla jejich vzájemné spolupráce, struktura a metodika této spolupráce
- 3. – 4. HODINA - asistent pedagoga jaké nedílná složka inkluzivního pojetí výchovně vzdělávací soustavy, jeho pravomoci, jeho úkoly, jeho postavení v rámci práce s třídním kolektivem, komunikace s rodiči
- 5. – 6. HODINA – časté problémy v souvislosti s inkluzivním pojetím, v této hodině se zaměřujeme na problematiku poruch chování, které jsou velkým problémem v soudobém školství, v této souvislosti se zaměříme na možnosti, jak tyto problémy řešit
- 7. – 8. HODINA – evaluační hodina a uvedení dalších možných technik, které mohou účastníci využívat, dále je zde prostor pro debatu, zodpovídaní otázek, součástí této hodiny je také evaluace, využívá se také metoda kruhu.
Vzdělávací cíl
Cílem je seznámit účastníky s problematikou spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga. Cílem je především to, aby účastníci byli schopni sami navrhnout strukturu této spolupráce a realizovat ji v prostředí školní třídy. Součástí je hlavní problémy, které souvisí právě s inkluzí a možnosti, jak tyto problémy řešit ve vzájemné spolupráci pedagoga a asistenta pedagoga.