DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Ideovým východiskem programu je skutečnost, že v současné škole roste frekvence užívání didaktických testů jako výukového, evaluačního i monitorovacího a výzkumného nástroje. Naprostá většina pedagogů nebyla v rámci vysokoškolského studia v této oblasti vzdělávána. Účelem vzdělávacího programu je tedy přispět ke zvýšení didaktických dovedností pedagogů v oblasti testologie. Účastníci se naučí sestavovat didaktický test z českého jazyka a literatury v souladu s principy vývoje standardizovaných testů, a to se zaměřením na ověřování úrovně osvojení čtenářských dovedností žáky. V rámci semináře budou postupovat v jednotlivých krocích od stanovení cíle a obsahu testu přes vytvoření specifikace zamýšleného testu, stanovení bodové hodnoty úloh, sestavení testu, až ke stanovení mezní hranice úspěšnosti žáků v řešení testu. Účastníci budou pracovat s baterií úloh vypracovaných lektorem.
-základní principy konstrukce testu; zpracování specifikace testu;
-vývoj autorského testu; prezentace autorských testů s jejich obhajobou;
-analýza zpracovaných testů
Cílem vzdělávacího programu je získání praktických dovedností v oblasti vývoje nástrojů k ověřování čtenářských dovedností žáků. Podstatným cílem programu je naučit účastníky rozlišovat znalostní a dovednostní úlohy a využívat úlohy odvozené přímo od textů. Znalosti a dovednosti získané absolvováním programu uplatní jeho účastníci v běžné výuce i při přípravě žáků na ověřování čtenářských dovedností různými formami zkoušek (maturita, jednotné přijímačky).
Nůžky a lepidlo.
Dobrou náladu a tvůrčího ducha prosím s sebou.