DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Seminář představuje moderní přístup k projektům, které napomohou učitelům aktivizovat své žáky a studenty. Klade si za cíl vybavit účastníky portfoliem nápadů na projekty, které budou po drobné modifikaci aplikovatelné právě v jejich předmětu. Většinu z nich si i ve zkrácené podobě vyzkoušíte. Každá z nabízených aktivit vychází z dlouholetých zkušeností lektorů a také je pevně zakotvena v současné strategii moderního vyučování. Metody se opírají o formativní hodnocení, responzivní výuku, ale také se soustředí na jednu podstatnou věc ve výuce – lidský faktor. Ačkoliv jsou metody situovány primárně na žáka, klademe si za cíl, abychom představili takové aktivity, které zásadně zpříjemní výuku i učitelům a budou respektovat jejich styl výuky. Zaměříme se rovněž i na alternativním přístupům k testům a metody hodnocení psaných i slovních prací studentů. Tyto přístupy vycházejí zejména ze zásad formativního hodnocení.
Cílem semináře je, aby se účastníci seznámili s novými nápady na projektovou výuku, které vychází z nejaktuálnějších poznatků o výuce. Absolvent semináře by měl být schopen začít svou výuku lehce obměňovat, aby více vycházel vstříc žákům ale i sobě samému. Cílem je tedy nejen obohatit výuku o nové metody, ale také ukázat nové přístupy, které usnadní učitelům jejich výuku. Absolventi dovedou aplikovat zásady formativního hodnocení a disponují alternativami ke klasickým testům.
psací potřeby