M 331 Slovní úlohy a hlavolamy v hodinách matematiky

Předmět
Matematika
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Lektor(-ka)
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Obsah akce

Obsahem semináře je získání inspirace, zdrojů a tipů do hodiny matematiky na téma hlavolamy a slovní úlohy. Ukážeme si také proč je dobré dělat chyby v hodinách matematiky a jak je ve výuce použít. Vyzkoušíme si jak lze pracovat se zadáním tak, aby žáky bavilo a budovalo v nich kritické a kreativní myšlení. Vyřešíme několik mechanických hlavolamů, díky kterým vaši žáci posílí jemnou motoriku a řešení nestandardních úloh a ukážeme si  slovní úlohy, které podporují uvažování a komunikaci v hodinách matematiky. Seminář je vhodný pro učitele I. stupně a II. stupně matematiky na ZŠ.

Hlavolamy do hodin matematiky – Soma kostka, Geoboard, Tangram, Kolumbovo vejce, Golo, Evereto, Stomachion, Kaleidocyklus, šifry v hodinách matematiky . Tvorba, využití v hodinách, příklady dobré praxe. 

Práce se zadáním – tipy a ukázka zadání ve formě textu, QR kód, zvuk, obrázek  

Slovní úlohy podporující uvažování a komunikaci v hodinách matematiky – slovní úlohy typu: Které číslo dává smysl?, Co je špatně?, Co bys udělal?, Co chybí?, Co když?  Nestandartní typy slovních úloh, které mohou sloužit jako nástroj pro diskusi ve třídě. 


Vzdělávací cíl

Ukázat možnosti slovních úloh a hlavolamů v hodinách matematiky tak, aby u žáků posiloval jemnou motoriku, uvažování a komunikaci.

atiky v běžném životě.

Reflexe na mechanické hlavolamy v hodinách matematiky jako nástroj pro rozvoj logického myšlení, kreativity, řešení nestandardních úloh a zadání i jako pomocník pro rozvoj jemné motoriky.

Vyrobíme si hlavolam tangram, abychom se přesvědčili co vše se naši žáci výrobou pomůcek mohou naučit.

Diskuse nad tvorbou zápisu/leAnalyzovat potřeby českých žáků v řešení slovních úloh.

Ukázat slovní úlohu jako podnět pro diskusi ve třídě.

Poskytnout učitelům náměty do hodin matematiky.

Naučit se využívat, upravovat a tvořit atraktivní slovní úlohy.


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

psací potřeby

Brno, 04.04.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha, 28.05.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace