ZŠ 144
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, asistenti pedagoga
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Účastníci se dozví důležitost diagnostikování dětí a žáků pro další učení a celoživotní vzdělávání. Souvislost diagnostikování se stanovením výchovně vzdělávacím cílem, rozvoj dítěte a žáka dle jeho individuálních schopností a možností každého žáka a dítěte. Seminář bude veden prostřednictvím aktivního výkladu s možností řízené diskuse o zkušenostech účastníků s diagnostikováním.
1. blok
- Úvod a organizace semináře
- Pedagogická diagnostika v požadavcích RVP PV, RVP ZV
- Pedagogická diagnostika jako vědní disciplína zabývající se diagnostikováním
- Formulace cílů výchovně vzdělávacího procesu na základě diagnostiky dítěte, žáka
- Diagnostická činnost učitele
2. blok
- Pedagogická diagnostika neformální, formální, současné přístupy
- Požadavky na diagnostickou činnost, individuálnost, komplexnost, integrativnost, kontinuálnost, konkrétnost, objektivnost, konsenzualita, prognostický charakter, pedagogický optimismus
- Etapy pedagogické diagnostiky
- Typy diagnostikování, vstupní diagnostika, průběžná diagnostika, výstupní diagnostika
3. blok
- Metody pedagogické diagnostiky – pozorování, rozhovor,
- Metody pedagogické diagnostiky – dotazník, anamnéza
- Rozbor dětské kresby, kresba postavy, hlavonožec, jednodimenzionální a dvojdimenzionální kresba postavy, rozvoj grafomotoriky a vizuomotoriky
- Zrání x učení, školní zralost x školní připravenost, složky školní zralosti, diagnostika školní zralosti
4. blok
- Diagnostické nástroje k diagnostice zrání a k diagnostice učení
- Diagnostika podle paní Bednářové
- Predikt
- Společné vzdělávání a diagnostika
- Diskuse
- Hodnocení a závěr
Vzdělávací cíl
Seznámit účastníky s důležitosti diagnostikování dětí a žáků z hlediska jejich rozvoje dle individuálních schopností a dovedností
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři s mikrofonem pro případné dotazy. Webkamera je také vhodná, ale není nutnou podmínkou účasti.