PP 682
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
- Právní rámec školských předpisů týkajících se inkluze včetně mezinárodních pramenů a soudních rozhodnutí (1, 5 hod.)
- Lektorka přiblíží posluchačům povinnosti škol/práva žáků a zákonných zástupců při přijímání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, uvede základní právní ustanovení týkající se vzdělávání těchto žáků a také související (především) národní judikaturu.
- Povinnosti škol a pedagogů při přijímání žáků se speciálními potřebami a při jejich vzdělávání, hlavní podpůrná opatření (2 hod.)
- V této stěžejní části bude vysvětleno, jak má k žákovi se SVP přistupovat zejména třídní učitel/ka a ředitel/ka školy, jak by měla být nastavena komunikace s asistentem pedagoga, které jsou hlavní povinnosti asistenta a v čem spočívá význam dalších významných podpůrných opatření.
- Komunikace mezi školou (vyučujícími, ředitelem/ředitelkou), rodiči a poradenskými zařízeními (1, 5 hod.)
- Zmíněná část semináře nabídne hlavní principy vztahů a komunikace mezi rodiči žáků a školou, hlavní povinnosti pedagogů, ale i školy, jakož i úlohu školských poradenských zařízení v procesu vzdělávání žáků se SVP.
- Kontrolní mechanismy v oblasti inkluze (1 hod.)
- Připomenuto dále bude, které orgány a jakým způsobem vykonávají kontrolní činnost v dané oblasti (ČŠI, VOP, soudy).
5. Vybraná kasuistika, diskuse (2 hod.)
Vzdělávací cíl
Cílem semináře je přiblížení právní úpravy inkluze v českých školách, a to z pozice vyučujícího.
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři s mikrofonem pro případné dotazy. Webkamera je také vhodná, ale není nutnou podmínkou účasti.