TV 94
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
4 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Formy: Běhačky, jednoduchá cvičení, možnost měření tepové frekvence, možnost měření laktátu a glukózy (pro dospělé), workshop, krátká sdělení, skupinové hry
Obor: Biochemie a lékařské vědy
Na co se zaměřit v tak nepřehledném výběru potravin?
- Praktická ukázka potravin s nízkým a vysokým glykemickým indexem
- Ukázka potravin obsahujících stejné makroživiny, ale jiné množství mikroživin
- Kdy nám fastfood nevadí?
- Neřešíme jídlo zbytečně moc? Co nám bere posedlost zdravými potravinami? A dává nám něco?
Před čím se mít na pozoru, když začínám sportovat. A jak vlastně začít?
- Je sport skutečně alfou omegou zdravého životního stylu?
- Sportování pro zdraví je co, vlastně?
- Je skutečně výkonnostní sport nezdravý, jak nám tvrdili?
- Potřebujeme výživové doplňky?
Vzdělávací cíl
- Přístupnou formou poukázat, jak malé pohybové nebo výživové intervence mohou pomoct zlepšit zdraví.
- V současné době máme 75 % lidí s nadváhou či obezitou, což se považuje za rizikový faktor většiny civilizačních nemocí. Přitom by mnohdy stačilo, abychom se více hýbali a změnili jídelníček. Je však důležité vědět jak!
- Posílit kritické myšlení.
- Zorientovat se v problematice.
- Naučit se pracovat s vědeckým textem
- Umět poznat, kdy máme pohybu málo, a kdy moc.
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
věci na sportovní aktivity a adekvátní oblečení