DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
V úvodním zjišťovacím testu si ověříme, zda poskytujeme žákům modely správné výslovnosti. Výslovnost je základním kamenem výuky angličtiny, její bezchybné zvládnutí je úkolem nejen pro žáky, ale i pro učitele. Naučíme se techniky jak správně zvládat a vyučovat základy správné výslovnosti. Projdeme si metody, které nejsou běžně známé, ale jsou velmi účinné, jako je spojení pohybu s výslovností, jak se snadno naučit rozumět značkám výslovnosti a kdy je používat. Ujasníme si, jak připravovat vlastní hry a pracovní listy, vyzkoušíme si důležitost vizualizace učiva (vycházení vstříc žákům s vizuálním, sluchovým i pohybovým učebním stylem) a způsoby, jak poskytovat vhodné činnosti pro všechny učební styly svých žáků. Dozvíme se, kde můžeme konzultovat správnou výslovnost (zdroje) a připravovat výslovnostní cvičení pro naše žáky.
Obsah:
Test správné výslovnosti (30min)
Identifikace jednotlivých zvuků a techniky vedoucí k jejich zvládnutí (60 min)
Výslovnostní rozcvička, running dictation, domina, pronunciation bingo
Cvičení zaměřená na správné osvojení zvuků v řečovém projevu (90 min)
Sounds of the jungle, pronunciation basket, dice, listening dictation
Intonace a metody nácviku střídání silných a slabých slabik v řečovém projevu (90)
Sentence stress game, „lov slov“, spinner game
Problémy a možnosti práce s fonetickou transkripcí (60)
Fabulous phonicolours, Crazy pictures, fly swatter games
Diskuze, výměna zkušeností, zhodnocení (30min)
Cílem vzdělávacího programu je seznámit učitele s aktivitami, které jsou nezbytné pro výuku a procvičení správné anglické výslovnosti.
Učitelům budou předkládány techniky správné tvorby specifických hlásek, jejich opakování a procvičování, jak dětem přiblížit odlišnou anglickou intonací slov a vět, význam střídání silných a slabých slabik a jejich bezpečné rozlišení, tedy jak naučit děti používat správné techniky výslovnosti přirozeně a automaticky, bez velkého vědomého úsilí.
Účastníci se na základě vyzkoušených aktivit naučí projektovat své vlastní aktivity cíleně podle potřeby konkrétních žáků.