DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Tento seminář je určen primárně pro učitele 1. a 2. stupně ZŠ, optimálně pro učitele 1.-7. třídy.
Seminář je zaměřen na rozvoj pohybových schopností a tělesné zdatnosti prostřednictvím méně tradičních metod a hravých pohybových činností. Účastníci se seznámí s aktivitami, které podporují klíčové kompetence, osobnostní rozvoj, kreativitu a empatii. Program nabídne inspiraci pro školní i mimoškolní tělesnou výchovu, včetně práce s atypickými pomůckami a psychomotorickými aktivitami, a propojí teorii s praxí v souladu s RVP ZV.
Praktická práce s netypickými a specifickými pomůckami a jejich využití v tělesné výchově:
- Kreativní využití předmětů denní potřeby v pohybových aktivitách - koberečky a deky (60 minut).
- Manipulace s žonglovacími šátky a míčky, psychomotorickým padákem (60 minut).
Vždy v propojení s částmi hodiny: Rušná část - zahřívací a aktivizační hry; průpravná část - hravé rozcvičky a aktivity na rozvoj zdravotně orientované síly a obratnosti; hlavní část - pohybové činnosti a hry zaměřené na vybrané cíle a očekávané výsledky učiva.
Propojování teorie s praxí při realizování pohybových aktivit s návazností na RVP ZV, práce s cílem v TV a jeho reflexí (60 minut).
Diskutování témat: funkce spontánní pohybové aktivity, méně běžné řídící styly a proč k nim přistupovat (30 minut).
Praktické aktivity zaměřené na zpětnou vazbu a reflexi (30 minut).
Burza nápadů, otázek a odpovědí, sdílení dobré praxe (30 minut).
Poskytnout účastníkům praktické příklady méně tradičních pohybových činností a her, které vedou k rozvoji tělesné zdatnosti a pohybových schopností atraktivní formou.
Nabídnout inspiraci a nástroje, jak podpořit vnitřní motivaci žáků k pohybu, zejména u těch, kteří nejsou výkonově orientovaní.
Ukázat, jak prostřednictvím pohybových aktivit rozvíjet sebeuvědomění, empatii, spolupráci a kreativitu.
Poskytnout prostor pro diskuzi a příklady dobré praxe z oblastí, které účastníci sami vyberou a z oblasti méně běžných řídících stylů a sociálně-interakčních forem výuky v tělesné výchově.
S sebou sportovní oděv, pevnou sálovou obuv a cvičební podložky
Od účastníků se očekává aktivní účast v připravených pohybových činnostech.