PP 696 Emoční, sociální a praktická inteligence a její rozvoj

Předmět
Osobnostní rozvoj
Cílová skupina
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 minut)

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Obsah akce

Emoční inteligence hraje klíčovou roli v dosažení životního úspěchu. Intelekt není jen IQ, seznamujeme se s teorií vícečetné inteligence ve školní praxi.  Cesta k úspěchu vede skrze rozvoj inteligence sociální, praktické, které jsou samostatnými moduly inteligence emoční.  Emoční inteligence má význam v prevenci rizikového chování, učí dobrým vztahům, které mají klíčový význam v životě člověka. Usnadňuje také fungování a zlepšuj klima třídního kolektivu. Odborníci uvádí pět základních bodů k dosažení trvalého úspěchu. Které to jsou? Jakou formou k nim vést žáky? Co mají tyto body společného? 

 Program je doplněn praktickými návody a kazuistikami a zkušenostmi z praxe lektorky. Forma prožitkové pedagogiky. 

  • Emoční inteligence – teoretický úvod, teorie vícečetné inteligence podle Gardnera

1hod. Jak tento model využívám / mohu využít v praxi pedagoga.

  • Rozvíjíme emoční, sociální a praktickou inteligenci – metody z praxe (včetně, empatie, asertivity , prosociálnosti)  1 hod.

S ohledem na formu webináře se zaměříme na formu identifikace emocí, písemná forma, krátké shrnutí a vyjádření on-line, projev empatické reakce ke sdělení kolegů nebo lektorky podle potřeby. Jak můžeme rozvíjet empatii u žáků? Projevuje se i v on-line komunikaci? V čem je rozdíl při komunikaci tváří tvář? ( sdělení 1 větou, slovem)

  • Přestávka 30 minut – po krátké přestávce shrnutí projevů praktické inteligence, které jsme mohli vnímat / nevnímat v rámci své činnosti o přestávce  - Co vnímáme u žáků? Jak to rozvíjíme?
  • Pět kroků k trvalému úspěchu – výstup do praxe 1 hod – představení modelu a  implementace do reálné situace ( propojení s prosociálním chováním) – tedy forma postojů, vzájemné podpory – co  vidím/ nevidím v prostředí třídy – vstup do závěrečné hodiny
  • Jak řešit problémy – hledání cest v konkrétním školním kolektivu 1 Hod.  Shrnutí otázek, nápadů, které mi seminář přinesl, otevřel.
  • Škola může volit formu pokračování . spirálovité prohloubení.

Vzdělávací cíl

Pomoci žákům v rozvoji emoční, sociální a praktické inteligence.


Pro účastníky

Vzkaz účastníkům

Kurz pro žáky základních škol a studenty středních škol. Maximální kapacita semináře 25 osob. Termín kurzu dle poptávky školy a možností lektora.

Termín podle objednávky., Dotace kurzu: 1 vyuč. hod.

místo konání bude upřesněno na pozvánce

6 500 Kč

 objednat

Termín podle objednávky., Dotace kurzu: 2 vyuč. hod. (alt. 2 x 1 vyuč. hod.)

místo konání bude upřesněno na pozvánce

10 000 Kč

 objednat

Termín podle objednávky., Dotace kurzu: 4 vyuč. hod. (alt. 4 x 1 vyuč. hod. nebo 2 x 2 vyuč. hod.)

místo konání bude upřesněno na pozvánce

18 000 Kč

 objednat