PP 700 Techniky komunikace pro každý den
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Interaktivní přednáška se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem. Výklad podpořený prezentací v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, opakovaná cvičení, rady a doporučení ke zlepšení
- Základní pravidla komunikace
- 4 roviny komunikace
- Verbální a neverbální komunikace v každodenní praxi
- Slušnost a pozitivní přístup
- Pravidla vedení rozhovoru s klientem v kontextu školy, praktické tipy pro navázání kontaktu a udržení vztahu, dovednost naslouchání
- Chyby při jednání s komunikačním partnerem
- Jak využít metody komunikace - principy transakční analýzy; stavy já v komunikaci, komunikační strategie a komunikační hry
- Komunikační techniky pro každý den a jejich nácvik
Vzdělávací cíl
Cílem je účastníky seznámit se základními poznatky psychologie komunikace. Zabývat se budeme druhy sdělení, prostor bude věnován i rozdělení komunikace na verbální a neverbální, která hraje důležitou roli při utváření kontaktů a vztahů s klienty. Základní informace budou dále obohaceny o principy transakční analýzy. Upozorníme na časté chyby v komunikaci, které vedou k nedorozuměním a konfliktům. Pozornost bude věnována technikám komunikace, které vedou k úspěšné a efektivní komunikaci, zásadám poskytování konstruktivní pozitivní i negativní zpětné vazby, účastníci dostanou tipy pro vedení efektivního rozhovoru s klienty, techniky parafrázování, sumarizace a další, které si budou moci vyzkoušet v rámci modelových situací.
Pro účastníky
Vzkaz účastníkům
Kurz pro žáky základních škol a studenty středních škol. Maximální kapacita semináře 25 osob. Termín kurzu dle poptávky školy a možností lektora.