M 209 Využívání pomůcek v hodinách matematiky: aritmetika 2. stupně ZŠ
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Na semináři se učitelé seznámí s možnostmi využití různých pomůcek v hodinách matematiky, a to zejména Montessori pomůcek i dalších pomůcek pro aritmetiku, algebru a geometrii. Učitelé budou seznámeni s efektivními a oblíbenými přístupy k výuce matematiky. Učitelé se seznámí s pomůckami pro utváření pojmu zlomku či desetinného čísla, dělitelnosti, jako jsou Zlomková věž, Tabulka na desetinná čísla aj. Ukážeme si, jak lze vytvářet aritmetická a algebraická schémata, která pomáhají s pochopením pojmů a s upevněním postupů.
Vzdělávací cíl
Pedagogové získají znalost pomůcek pro různá matematická témata a různé věkové kategorie žáků, dovednost s těmito pomůckami pracovat, metodicky správně tyto pomůcky využívat ve výuce. Používání názorných pomůcek umožňuje vyučovat matematiku zajímavěji a zábavněji, děti lépe zdrží pozornost, odnesou si více vědomostí a dovedností a oblíbí si matematiku.
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
čtverečkované papíry, tužku, pravítko