Kurzy
AJ 385 Angličtina od začátku – JAK začít?
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, asistenti pedagoga
Anglický jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V tomto kurzu se učitelé naučí zohledňovat důležitou oblast výuky cizího jazyka, kterou je organizace výuky, přechody mezi aktivitami, možnosti, jak pracovat s tématem pohádky na sadě konkrétních aktivit, motivovaných samotnou pohádkou, písničkou, příběhem. Budeme se věnovat problematice první hodiny, jak představit téma, jak využívat postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka.
Existuje mnoho způsobů, jak nacvičit a udržovat odlišnou výslovnost a přitom se vyhnout nekonečnému nudnému opakování. Hra s rýmy, výslovnostní tělocvik, jazykolamy, vytleskávací a poskočné hry jsou ro děti přitažlivé a přitom velmi efektivní.
Práce s příběhy je základní a nezbytný přístup při výuce cizího jazyka u této věkové skupiny. Děti získávají jazyk přirozeně, na základě příběhů, které se odvíjejí v jednoduchou, často se opakující zápletku. Děti tak porozumí jazyku bez nutného vysvětlování slovní zásoby a pravidel, pouhou imitací jazyka, zároveň si osvojují komunikativní princip.
Úvod, seznámení s tématikou, omyly v současném, běžně používaném přístupu
Jak začít - simulace první hodiny
Rozvíjení zvoleného tématu
Práce se slovní zásobou
Dá se použít pohádka u dětí-začátečníků?
Závěr, shrnutí, čas na dotazy
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
AJ 389 Approaching English Teaching for Students with Special Needs
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, výchovní poradci, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Anglický jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Approaching English Teaching for Students with Special Needs: Creating discourse on how to mentor, guide, and help students with special needs thrive in their English learning.
In this seminar, we will discuss the needs of students with special needs, including their psychological development, common conditions and external factors, with many personal examples given and discussed. We will then discuss a variety of strategies that can be implemented to help them thrive, specifically within English classes, including things to avoid, things to implement, and things to improve. This will include differentiated classroom management and instruction, personalized approaches to content, and how to be an effective and trusted mentor.
- Introductions (30 minutes)
- Overview of special needs/personal experiences (90 minutes)
- Psychological factors/external factors (90 minutes)
- Strategies and methodology (90 minutes)
- Mentoring (40 minutes)
- Conclusion/call to action (20 minutes)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
AJ 380 Moderní technologie ve výuce anglického jazyka
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Anglický jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Tento praktický seminář je zaměřený, jak název napovídá, na využití moderních technologií ve výuce anglického jazyka. V semináři se lektor věnuje následujícím softwarovým aplikacím a nástrojům (seřazeno dle abecedy): Factile, LearningApps, Padlet, Plickers, Quizizz, Quizlet, Storyboard. Seminář je rozdělen do sedmi bloků, přičemž každý blok reprezentuje jeden nástroj. Na začátku každého bloku lektor využije předem připravenou aktivitu/hru. Následně účastníci tvoří vlastní aktivitu v daném nástroji na dané téma (týkající se gramatiky nebo slovní zásoby) individuálně či ve skupinách. Lektor observuje a pomáhá při tvorbě. V každém bloku lektor vybere jednoho účastníka/skupinu účastníků, aby aktivitu aplikoval.
Jednotlivými tématy jsou výše zmíněné bloky reprezentující jednotlivé nástroje. Seminář je tedy rozdělen do sedmi témat po cca 50 minutách.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
AJ 390 Presentation Skills– how to help your students prepare presentations in English
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Anglický jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Od studentů na středních školách je často vyžadováno vytvářet prezentace v angličtině aniž by měli možnost získat důkladné informace o tom, jak má taková prezentace správně vypadat. Tento kurz má nabídnout učitelům angličtiny na SŠ a VOŚ informace o tom, co to jsou základní prezentační dovednosti a jak studenty podpořit v jejich rozvíjení ať už v obecné oblasti (struktura prezentace, body language atd.) nebo v dovednostech jazykových (signposting language, pace, flow). Přednášející bude sdílet své dlouhodobé zkušenosti s výukou prezentačních dovedností na VŠ.
Kurz je založen na praktické aktivitě účastníků a proběhne formou workshopu – praktických ukázek a činností, skupinové a individuální práce.
Theory
- Presentation skills – what does it involve? (45 mins)
- Structure – introduction, main body, conclusion – how to structure it effectivelly and what does it involve? (45 mins)
- Signposting language – what is it and why is it important? (30 mins)
- Body language and other paralinguistic features of a good presentation. (30 mins)
- The slides – do’s and don’ts (30 mins)
Practice
- Presentation preparation (90 mins)
- Presentatons and feedback (90 mins)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
AJ 391 Zábavná cesta k jazykům
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Anglický jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Kurz je určen pro pedagogické pracovníky základních a středních škol. Získané znalosti lze přizpůsobit pro výuku ve všech typech a stupních škol a vzdělávacích institucí.
Prakticky zaměřený seminář se věnuje gamifikaci neboli využívání herních principů ve výuce především románských jazyků, nicméně jednotlivé aktivity lze adaptovat i na jiné vyučované jazyky. Důraz je také kladen na wellbeing studentů a navazování pozitivní atmosféry v hodinách.
Seminář představí škálu aktivit a her, od klasických, jako jsou práce s “kartičkami” a “infografikou” až po méně obvyklé, které zapojují pohyb.
Aktivity si účastníci budou moci osobně vyzkoušet. V průběžné diskuzi se budeme věnovat možnostem úprav, aby byly aktivity využitelné v různých podmínkách a jazycích.
- Wellbeing studentů, zahřívací aktivity
- Hry zaměřené na aktivaci
- Výuka jazyka s využitím pohybových aktivit
- Interaktivní aplikace při skupinovém výukovém procesu
- Centra aktivit
- Závěrečné zhodnocení, diskuze
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
IT 54 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Informatika
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.
První část semináře je věnována diskuzi o motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.
V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.
V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.
- Žák a motivace k výuce (45 minut)
- Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
- Seznámení s aplikací
- Ukázka vzorové lekce
- Popis funkcí
- Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
- Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
- Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
- Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
- Seznámení s funkcí Reports
- Nearpod a Google Slides (45 minut)
- Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
- Virtuální tabule a její využití (30 minut)
- Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.