Kurzy

WEB 297 Náboženský život v Česku – pestrost, rizika, prevence - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jitka Schlichtsová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Základy společenských věd
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Obvyklé stereotypy a náboženství v Česku
  • Klíčové pojmy sekta, nové náboženské hnutí
  • Znaky nových náboženských hnutí
  • Data o náboženském životě v Česku a aktuální trendy (tzv. alternativní spiritualita)
  • Prevence rizikových faktorů v oblasti náboženství a spirituality

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 04.04.2025, 08:30–11:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ZSV 93 Kultura, subkultury a interkulturní komunikace.

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Předmět
Základy společenských věd
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  • Pojem kultura a definiční znaky kultury a interkulturní odlišnosti (3 hodiny)
  • Specifické subkultury a jejich charakteristiky (3 hodiny)
  • Základní principy interkulturní komunikace (2 hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 14.05.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 04.06.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZSV 92 Právní minimum pedagoga - webinář

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Základy společenských věd
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

1. Právní rámec školských předpisů ve vztahu k povinnostem učitele a právům a povinnostem žáků (3 hod.)

2. Základní informace o pracovněprávním poměru vyučujícího (učitele) (2 hod.)

3. Právní aspekty šikany a souvisejících projevů chování žáků (2 hod.)

4. Kontrolní mechanismy ve školství (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 16.05.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZSV 94 Globální politika - současné otázky politického vývoje v Evropě a ve světě - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Základy společenských věd
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je navržen tak, aby vám poskytl porozumění klíčové dynamice, nejdůležitějším tématům a základním debatám v současné globální politice. To znamená zkoumat širokou škálu aktérů, struktur a problémů na mezinárodní scéně. Hlavním cílem tohoto kurzu je získání empirických znalostí o globální politice a poskytnutí solidního, propracovaného obrazu rozložení sil globálním kontextu.

  • Část I vám poskytne základní úvod do globální politiky a jak vznikl současný mezinárodní systém. Tato část představuje koncepční a teoretický rámec o tom, jak studovat globální politiku.
  • V části II se podíváme na dopady globalizace a různých aktérů na světovou scénu, zejména na státy, mezinárodní organizace a nestátní subjekty. Prozkoumáte politické aspekty a logiku vytváření spojenectví a vztahů mezi nimi.
  • V části III budeme studovat problémy spojené s energetickou bezpečností, klimatickými změnami, otázkami životního prostředí a v neposlední řadě gender. Rovněž se zaměříme na účinnost měkké síly ve světové politice.
  • Část IV se zaměří na ekonomické aspekty a prozkoumá hlavní trendy v současném světě, jako je mezinárodní obchod, růst populace, migrace, vývoj a dluhová krize. Seznámíte se také s výzvami spojenými s globálním mírem a konflikty.
  • V části V se seznámíte s etikou v mezinárodních vztazích a rolí náboženství v mezinárodních vztazích.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.09.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 388 Differences between US Regions: Culture, Cuisine, Language and more

Lektor/ka kurzu
Jordan Kocherhans
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

In this seminar, we will look at the different regions of the United States and compare them in-depth. First, we will look at their history – who the major demographic groups were and why they settled there. Next, we will see how these diasporas contributed to the food, traditions and culture of the region, as well as how this affected their use of the English language. We will also discuss the current micro-cultures in the major cities of these regions. There will then be a brief discussion of the ever-changing nature of English worldwide and what effects we could see in the future.

Osnova akce 

  • Introductions (45 minutes)
  • History, culture and language use of US regions (90 minutes)
  • Microcultures of major cities (90 minutes)
  • Context in the classroom (90 minutes)
  • Conclusion/discussion of the future of English (45 minutes)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.04.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 54 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Informatika
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.

První část semináře je věnována diskuzi o motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.04.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Olomouc 06.06.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 09.06.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

D 170 Normalizace 1969-1989, teror nebo vyčpělé rituály

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Předmět
Dějepis
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je určen všem učitelům vyučujícím nedávné dějiny našeho státu (období 1969–1989), tj. dějinám komunistického vládnutí. Kurz je zaměřen na tehdejší mocenské struktury KSČ, opozici a některé vrstvy společnosti, jakož i na některé projevy "úniku do soukromí", na tzv. chalupářskou subkulturu, spolky a sdružení, sport, folklorní aktivity apod. Přednáška je rozšířena o mezinárodní kontext, především o společnou historii států tzv. bývalého socialistického bloku. Přednáška vychází z výsledků badatelských výzkumů přednášejícího, ze sedmi publikací a desítek článků doma i v zahraničí. Účastníci kurzu obdrží bibliografii k dějinám normalizace. 

  • Totalita, autoritativní režim, státní socialismus – různé pohledy na normalizaci.
  • Dva hráči: komunistická strana – disent (opozice)
  • Šedá zóna a úniky do soukromí
  • Sociopatologické jevy ve společnosti

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 24.04.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Brno 21.05.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 10.09.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 281 STUDENÁ VÁLKA (1947 – 1989) - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Dušek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Dějepis
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Posluchači budou seznámeni s příčinami, průběhem a projevy Studené války (1947 – 1989) v globálních souvislostech. Lektor k téma probere prostřednictvím prezentace s využitím audiovizuálních materiálů a ukázek.

Posluchači budou seznámeni s předpoklady vzniku, počátky a vývojem studené války v letech 1945-1989. (1h)

Lektor objasní klíčové momenty ve vývoji vztahů mezi supervelmocemi (Berlínské krize, Korejská válka) s přihlédnutím vojensko-politickému vývoji v Evropě (rozdělené Německo, NATO, Varšavská smlouva). (1h)

Přestávka 30 minut

Lektor objasní klíčové momenty ve vývoji vztahů mezi supervelmocemi (Vietnamská válka, Suezská krize, Karibská krize, Afghánská krize) (2h)

Přestávka 30 minut

Dále budou posluchači seznámeni s vývojem jaderných zbraní, jejich typů, strategiemi jejich případného použití včetně důsledků. Shrneme dějiny závodů ve zbrojení mezi supervelmocemi USA a SSSR a objasňuje hlavní mezníky tzv. odzbrojovacího procesu. (2h)

Přestávka 30 minut

V závěrečné části budou analyzovány příčiny rozpadu SSSR a okolnosti konce studené války. (2h)

Lektor bude výklad doplňovat multimediální prezentací k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu lektora.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 12.05.2025, 8:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

D 172 Československo a naše země ve 20. století. Jak a co učit o tomto období - webinář

Lektor/ka kurzu
PhDr. Michal Pehr, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Předmět
Dějepis
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude zaměřen na problematiku našich dějin ve 20 století. Bude se zabývat jak dobou demokracie, tak problematickým obdobím dvou totalit. Zásadní pozornost bude věnována čtyřem tématům. Nejprve otázce rozpadu habsburské monarchie (2014 –100 let od vypuknutí Velké války) a vzniku Československa (1918-1920). Druhým okruhem bude popis moderní prvorepublikové demokracie s jejími přednostmi i zápory. S účastníky se budeme také zabývat příčinami krize demokracie. Třetím tématem pak bude období nacistické okupace a protektorátu a československého druhého odboje. Konečně čtvrtým tématem bude nástup komunistické totality (období třetí republiky, únor 1948 a podoby nově budovaného totalitního systému).

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 10.09.2025, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes