Kurzy

PP 688 Zvyšování odolnosti a práce se stresem (mindfulness)

Lektor/ka kurzu
Ing. Tomáš Rygl
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Co vás čeká?

1. Přínos základních emocí - formou workshopu si představíme základní emoce a jejich přínos pro náš život. Přidáme poznatky českých a zahraničních psychologů a psychoterapeutů.
2. Zpracování emocí a jejich regulace:
- Vyzkoušíme si různé dechové techniky, práce se smysly, meditace všímavosti. Cílem je zažít a odnést si funkční nástroje do svého života.
- Technika focusing - proces, ve kterém klient zaměřuje pozornost na určitý druh svého tělesného uvědomění.

Účastník zážitkově orientovaného workshopu se naučí základům mindfulness, které může začít aplikovat v každodenním životě. Techniky mindfulness jsou vhodné pro zvyšování odolnosti vůči stresu, zvyšování pozornosti a koncentrace. Pracovníci tak budou více uvědomělí a budou lépe umět pracovat s napětím.

  • Icebreak
  • Tréning se smysly
  • Práce s dechem a pozorností
  • Všímavý oběd, všímavá procházka
  • Bodyscan a práce s tělem
  • Psychohygiena

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 24.04.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 689 Vztahy, konflikty a spolupráce

Lektor/ka kurzu
Ing. Tomáš Rygl
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Workshop je zaměřen na pochopení významu týmové práce, na trénink a rozvoj základních komunikačních dovedností. Důležité je uvědomění a pochopení vlastního komunikačního stylu a způsobu komunikace ostatních. Cílem je budování hlubších vztahů.

  • Icebreaking
  • Budování týmů a spolupráce ve skupině
  • Osobnostní typologie DISC
  • Verbální a neverbální komunikace
  • Aktivně konstruktivní reakce
  • Asertivita
  • Konflikty a jejich řešení s lehkostí

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 19.05.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 666 Klíč k vyjednávání aneb jak se jednoduše posunout v komunikaci s druhými a zlepšit si tím vztahy

Lektor/ka kurzu
Mgr. Helena Macková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Vyjednávání je velkou součástí našeho života. Denně vyjednáváme v zaměstnání se svými kolegy, nadřízenými, podřízenými, dodavateli a zákazníky ohledně cen, různých dohod, smluv, spolupráce, kvality a mnohých dalších věcí. V neposlední řadě také denně vyjednáváme v našich vztazích, nejen partnerských. Každé jednání je jiné, vždy v jednání však uplatňujeme určité vzorce, které vedou k úspěšnému zakončení.

Cílem workshopu je objasnit a uvědomit si vzorce jednání, které vedou k úspěšnému vyjednávání v každodenním životě. Zároveň tyto vzorce jednání naroubovat aplikovat na naše osobní nastavení mysli a popřípadě si posunout své vlastní hranice, které nám někdy v jednání brání posunout se dál ke stanovenému cíli dosáhnout svého cíle nebo konsensu v jednání.  Kurz je veden tak, aby co nejjednodušším způsobem posluchačům kurzu ukázal cestu a návod, jak lépe a účinněji ve svých každodenních interakcích jednat.

Úvod a představení. Technické a organizační informace – 0,5 hod

Komunikační návyky a bariéry. (Metoda: prezentace, cvičení ve skupinách, reflexe – celkem 2 hod  Poznámka: videocall umožňuje práci ve skupinách – rozdělení do nich, proto tohoto nástroje využívám. Ze cvičení ve skupině návrat zpět do velké skupiny a následuje společná diskuze a reflexe)

  • Teoretické vymezení komunikace. Jak vzniká, význam symbolů.
  • Vzorce jednání
  • Práce ve skupinách. Diskuze
  •  (následuje přestávka 20 min)
  • Jak zvládnout negativní emoce při vyjednávání
  • Práce ve skupinách. Diskuze. Reflexe

Konfliktní a složité situace.  (Metoda: prezentace, cvičení ve skupinách, reflexe – celkem 2 hod)

  • Technika jak se naučit aktivně naslouchat a díky tomu druhého pochopit
  • Technika, jak naopak druhé straně vysvětlit svůj názor tak, aby mu porozuměla
  • Práce ve skupinách. Diskuze
  •  (následuje přestávka 20 min)
  • Technika, jak říkat nepříjemné věci
  • Práce ve skupinách. Diskuze. Reflexe.

Tipy, jak posunout komunikaci dál (Metoda: prezentace + sdílení s účastníky. 0,75 hod + 0,25 přestávka.)

Shrnutí získaných znalostí a dovedností a sdílení zkušeností s účastníky

(Metoda: diskuze, cvičení ve skupinách, reflexe – 1 hod)

Závěrečná zpětná vazba (metoda: zpětná vazba účastníků – 0,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.6.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 711 Sebepoznání jako základ osobnostního růstu a vnitřní rovnováhy

Lektor/ka kurzu
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V dnešní dynamické a náročné době je pro pedagogy klíčové nejen rozvíjet své profesní dovednosti, ale také se věnovat vlastnímu osobnostnímu růstu a duševní pohodě. Tento celodenní kurz nabízí prostor pro hlubší sebepoznání, uvědomění si vlastních hodnot, silných stránek i limitů a práci s emocemi.

Prostřednictvím interaktivních cvičení, sebereflexe a skupinových diskuzí účastníci objeví způsoby, jak lépe porozumět sami sobě, posílit svou vnitřní rovnováhu a předcházet stresu a vyhoření. Zaměříme se na techniky mindfulness, emoční inteligenci a efektivní práci s vnitřní motivací. Kurz pomůže pedagogům nejen lépe zvládat profesní výzvy, ale také přispěje k harmonii v jejich osobním životě.

Hlavní témata kurzu:

  • Sebepoznání a jeho vliv na profesní i osobní život
  • Práce s emocemi a stresovými situacemi
  • Techniky pro posílení vnitřní rovnováhy a odolnosti
  • Mindfulness a jeho využití ve školním prostředí
  • Prevence syndromu vyhoření

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.09.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 664 PREVENCE ŠIKANY, KYBERŠIKANY

Lektor/ka kurzu
Mgr. Kamil Novák
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Šikana a kyberšikana jsou bohužel součástí každé školy, cílem semináře je seznámit účastníky s těmito nežádoucími sociálně patologickými jevy, kromě toho ale také nabízí možnosti řešení, zejména v oblasti preventivního působení. Co se týká kyberšikany, tak tak je vzhledem k online výuce velmi častým problémem ve školách.

  1. HODINA – úvod, seznámení se základními pojmy – šikana, kyberšikana, jaké jsou možnosti řešení, případové studie
  2. HODINA – praktická ukázka, jak pracovat s třídním kolektivem v oblasti prevence na šikanu
  3. HODINA – praktická ukázka, jak pracovat s třídním kolektivem v oblasti prevence šikany
  4. HODINA – reflexivní část praktických ukázek, lektor poukazuje na úskalí této metody, zároveň uvádí další možnosti a alternativy jaké vést tuto hodinu, kromě toho se zaměřuje i na řešení možných nestandardních situací, se kterými se mohou pedagogové setkat
  5. HODINA – metodika, jak čelit šikaně a kyberšikaně, jak nastavit procesy a pravidla, které snižují výskyt těchto jevů na škole
  6. HODINA – praktická ukázka, jak pracovat s třídním kolektivem v oblasti kyberšikany
  7. HODINA – praktická ukázka, jak pracovat s třídním kolektivem v oblasti kyberšikany
  8. HODINA – evaluační hodin se zaměřením na možnosti práce s třídním kolektivem, celou školou, pedagogickým sborem, uvedení dalších možných technik, které mohou účastníci využívat, dále je zde prostor pro debatu, zodpovídaní otázek, součástí této hodiny je také evaluace, využívá se také metoda kruhu.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 23.04.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 361 Vztah ke čtení, budování čtenářské nezávislosti a dílny čtení jako podpora wellbeingu ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Adéla Štefánková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Český jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Praktický seminář zaměřený na aktivní práci s knihou a čtení s prožitkem. V kurzu se účastníci zaměří na koncept pravidelných i nepravidelných dílen čtení, možnosti interpretace textů a práci s knihou ve všech fázích čtení. Účastníci si sami vyzkouší množství inovativních metod, aktivit a her, které mohou žakům četbu výrazně zatraktivnit. Kurz předkládá soubor aktivit, které vybízejí ke sdílení postřehů a zážitků z četby, a které lze ihned aplikovat do praxe. Zvolené metody práce prohlubují u žáků jejich čtenářskou gramotnost, ale neopomíjí ani komunikační a argumentační dovednosti, vybízejí k tvořivému psaní, pracují s jejich kreativitou.

  • Čtenářská anketa do krabiček – zjistěte, jaké čtenáře máte ve třídě (45 min.)
  • Čtenářská gramotnost není jen práce s informacemi, dílny čtení a jejich organizace (45 min.)
  • Spolupráce s knihovnami, možnosti čtení společné knihy vs. knihy vlastního výběru  (30 min.)
  • Začínáme číst – práce s ilustrací, smyslový organizér, věštecká koule, první věta, čtení s předvídáním, … (2h)
  • Sdílíme postřehy z četby – poslední slovo patří mě, obrázkové karty, autorova knihovna, různé srovnávací metody, … (2 h)
  • Dílčí úkoly a uzavření četby – kapsa, jeden den v životě, pizza organizér, … (2 h)
  • Diskuze, sdílení zkušeností

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.06.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 707 Agresivita ve třídě – Prevence, minimalizace a řešení krizových situací

Lektor/ka kurzu
Mgr. Kamil Novák
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Agresivita ve školním prostředí je závažným problémem, který může negativně ovlivnit klima třídy, vztahy mezi žáky i samotný vzdělávací proces. Tento kurz se zaměřuje na porozumění příčinám agresivního chování, efektivní strategie prevence a metody, jak minimalizovat projevy agrese ve třídě. Účastníci se naučí rozpoznávat varovné signály, využívat osvědčené pedagogické přístupy k udržení pozitivního klimatu a získají praktické dovednosti pro zvládání krizových situací. Kurz zahrnuje interaktivní prvky, modelové situace a konkrétní doporučení pro učitele a pedagogické pracovníky.

Obsah kurzu:
✔ Příčiny agresivního chování a jeho projevy
✔ Preventivní opatření k minimalizaci agresivity ve třídě
✔ Efektivní strategie řízení třídy a budování pozitivního klimatu
✔ Jak reagovat na agresi – deeskalační techniky a krizová intervence
✔ Práce s emocemi – učitel i žáci
✔ Komunikace s rodiči a školním poradenským pracovištěm

Kurz je určen pro všechny pedagogické pracovníky, kteří chtějí získat užitečné nástroje pro práci s agresivitou ve třídě a přispět k bezpečnému a respektujícímu prostředí ve škole.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 19.06.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 712 Rozvoj kreativity pedagoga: Inspirace pro moderní výuku

Lektor/ka kurzu
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kreativní pedagog je klíčem k inspirativnímu a efektivnímu vzdělávání. Tento celodenní kurz nabízí učitelům všech stupňů vzdělávání praktické nástroje, jak rozvíjet vlastní kreativitu a přenášet ji do výuky. Společně objevíme nové metody, techniky a přístupy, které podporují aktivní učení, zapojení žáků a inovativní myšlení.

Prostřednictvím interaktivních workshopů, tvůrčích aktivit a sdílení osvědčených postupů si účastníci vyzkouší, jak prolomit stereotypy ve výuce, jak efektivně využívat moderní technologie, gamifikaci či zážitkové učení a jak motivovat žáky k aktivnímu zapojení. Kurz podpoří nejen pedagogickou kreativitu, ale také radost z učení a objevování nových možností.

Hlavní témata kurzu:
✅ Kreativita pedagoga jako klíč k modernímu vzdělávání
✅ Inovativní metody a techniky podporující tvořivost žáků
✅ Gamifikace a interaktivní prvky ve výuce
✅ Zážitkové učení a jeho přínosy
✅ Jak prolomit rutinu a přinést do výuky nové nápady

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.09.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 713 Intervence a prevence: Jak zvládnout krizové situace ve škole

Lektor/ka kurzu
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Škola je prostředím, kde se mohou objevit různé krizové situace – od konfliktů mezi žáky, přes projevy agrese či šikany, až po závažnější psychické obtíže u dětí. Tento celodenní kurz poskytne pedagogům praktické strategie a nástroje, jak efektivně reagovat na krizové situace, jak jim předcházet a jak podpořit bezpečné a zdravé školní klima.

Účastníci se naučí rozpoznávat varovné signály problémového chování, seznámí se s principy krizové komunikace a vyzkouší si modelové situace, které jim pomohou získat jistotu při řešení náročných momentů ve škole. Kurz propojuje teoretické poznatky s praktickými dovednostmi a poskytne inspiraci pro efektivní preventivní opatření i krizové intervence.

Hlavní témata kurzu:
✅ Prevence krizových situací a budování bezpečného školního prostředí
✅ Rozpoznávání rizikového chování a včasná intervence
✅ Efektivní krizová komunikace se žáky, rodiči a kolegy
✅ Řešení konfliktů, šikany a emočně vypjatých situací
✅ Spolupráce s odborníky a využití podpůrných mechanismů

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 15.9.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes