Kurzy

AJ 385 Using songs in English lessons - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Patří písničky do hodin angličtiny?
Rozhodně! Nabízejí totiž neuvěřitelné množství benefitů, které chytrý učitel použije ve prospěch výuky. Ať už je to práce s textem, tak i samotný zpěv, písničky obsahují spoustu užitečných oblastí:

  1. Poslech (vnímání autentického jazyka, dekódování = porozumění textu)
  2. Slovní zásoba (paměť, výslovnost, obsah)
  3. Kontext (fráze, obraty, kolokace)
  4. Gramatika (modely vět)
  5. Rytmus (správné dýchání, frázování, okysličení)
  6. Naladění mozku (endorfiny, odbourává stress, uvádí do pohody)
  7. Povědomí o kulturních aspektech jiných zemí
  8. Oblasti zájmu studentů (různá témata, životní situace a jejich řešení)

Není toho málo…
Proč ale učitelé využívají často jen jediný způsob využití písniček, tzv. fill-in-the-gaps?
Pojďte se naučit 45 způsobů, jak pracovat s písničkou a vyhnout se té nadužívané technice.

Jejich prostřednictvím vám nabídneme nejen netradiční formy práce, ale také jednoduché metody pro zlepšení komunikace, čtení, poslechu a psaní v angličtině.

Objevte s námi aktivity, které vaše žáky zaujmou!

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 03.04.2025, 08:30–11:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

volných míst: 5
 objednat

Online webináře 12.06.2025, 08:30–11:45

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

AJ 377 Jak zpestřit výuku cizích jazyků? Zaměření na projekty, testování a hodnocení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Štěpán Braňka
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář představuje moderní přístup k projektům, které napomohou učitelům aktivizovat své žáky a studenty. Klade si za cíl vybavit účastníky portfoliem nápadů na projekty, které budou po drobné modifikaci aplikovatelné právě v jejich předmětu. Většinu z nich si i ve zkrácené podobě vyzkoušíte. Každá z nabízených aktivit vychází z dlouholetých zkušeností lektorů a také je pevně zakotvena v současné strategii moderního vyučování. Metody se opírají o formativní hodnocení, responzivní výuku, ale také se soustředí na jednu podstatnou věc ve výuce – lidský faktor. Ačkoliv jsou metody situovány primárně na žáka, klademe si za cíl, abychom představili takové aktivity, které zásadně zpříjemní výuku i učitelům a budou respektovat jejich styl výuky. Zaměříme se rovněž i na alternativním přístupům k testům a metody hodnocení psaných i slovních prací studentů. Tyto přístupy vycházejí zejména ze zásad formativního hodnocení.

  • Představení, očekávání účastníků, úvodní diskuze (0,5 hod)
  • Projekty – kritéria hodnocení, typy projektů, ukázky vyzkoušení si některých projektů (3 hod)
  • Varianty testování, příprava testů (2 hod)
  • Hodnocení prací studenta, nácvik hodnocení (2 hod)
  • Závěrečná debata, zpětná vazba (0,5 hod)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 4.4.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 09.06.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 388 Differences between US Regions: Culture, Cuisine, Language and more

Lektor/ka kurzu
Jordan Kocherhans
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

In this seminar, we will look at the different regions of the United States and compare them in-depth. First, we will look at their history – who the major demographic groups were and why they settled there. Next, we will see how these diasporas contributed to the food, traditions and culture of the region, as well as how this affected their use of the English language. We will also discuss the current micro-cultures in the major cities of these regions. There will then be a brief discussion of the ever-changing nature of English worldwide and what effects we could see in the future.

Osnova akce 

  • Introductions (45 minutes)
  • History, culture and language use of US regions (90 minutes)
  • Microcultures of major cities (90 minutes)
  • Context in the classroom (90 minutes)
  • Conclusion/discussion of the future of English (45 minutes)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.04.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 275 Jak učit gramatiku bez terminologie - webinář

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář se zaměří na gramatické aktivity ve třídě, které jsou poutavé a produktivní, ale nespoléhají na terminologii. Tento seminář umožní učitelům přemýšlet o gramatice jako o aktivní složce jazykového vzdělávání, nikoli jen o něčem, co se má naučit nazpaměť. Seminář bude využívat hry, aktivity a kooperativní učení ke stimulaci zájmu studentů.

  • Teorie a metodika (45 min)
  • Aktivity do třídy (90 min)
  • Učitelé připraví a předvedou své vlastní učební plány obsahující součásti semináře (45 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 09.04.2025, 09:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

AJ 382 Practical use of A.I. in the classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář zkoumá transformační potenciál nástrojů a technologií AI ve výuce anglického jazyka pro dospívající a dospělé. Jak se AI rychle vyvíjí, její aplikace ve vzdělávání se stávají stále dostupnějšími a nabízejí učitelům inovativní způsoby, jak obohatit vzdělávací zkušenosti. Seminář klade důraz na praktické a hands-on přístupy, které ukazují, jak lze AI plynule integrovat do každodenních lekcí s cílem zvýšit zapojení studentů, personalizovat učební cesty a zlepšit jazykové dovednosti v oblasti čtení, psaní, mluvení a poslechu.

Účastníci získají přehled o tom, jak efektivně používat AI nástroje ve třídě, nejen jako samostatné zdroje, ale jako dynamické, interaktivní prvky výukového procesu. Během semináře se pedagogové seznámí s AI technologiemi, zažijí je z pohledu studentů a procvičí si navrhování aktivit obohacených o AI, které odpovídají různorodým vzdělávacím potřebám.

1. Úvod do AI ve vzdělávání 45 min

Tato část poskytuje přehled o umělé inteligenci a její roli ve vzdělávání, zdůrazňuje, jak transformuje výuku jazyků. Účastníci se seznámí s tím, co AI je, včetně základů jako strojové učení a zpracování přirozeného jazyka, a prozkoumají klíčové AI nástroje dostupné pro výuku angličtiny. Tato část pokrývá adaptivní výukové platformy, asistenty při psaní, nástroje na rozpoznávání řeči, gamifikované aplikace a nástroje na generování obsahu, které ukazují jejich praktické využití ve třídě.

2. Asistenti psaní využívající AI 45 min

Zaměřeno na zlepšení dovedností v psaní, tato část pokrývá AI nástroje jako Grammarly a Quillbot, které poskytují návrhy na psaní v reálném čase. Učitelé si vyzkoušejí používání těchto nástrojů, aby pomohli studentům s vlastní úpravou jejich práce, zlepšením gramatiky, stylu a slovní zásoby. Součástí je i praktické cvičení na používání AI pro efektivní hodnocení a zpětnou vazbu k esejím, což snižuje zátěž učitelů a zároveň zvyšuje úroveň učení studentů.

3. Zlepšení dovedností v mluvení a výslovnosti 45 min

Účastníci objeví aplikace AI pro procvičování mluvení a výslovnosti, jako jsou ELSA Speak a Google Speech-to-Text. Tyto nástroje analyzují vzorce řeči a poskytují okamžitou zpětnou vazbu, což je ideální pro mluvní aktivity ve třídě. Učitelé se zapojí do praktického procvičování, kde nastaví interaktivní cvičení na mluvení, která budují sebevědomí a zlepšují plynulost.

4. Poslech a čtení s porozuměním s využitím AI 45 min

Tato část ukazuje, jak AI může generovat personalizované úkoly na poslech a čtení s porozuměním. Nástroje jako ChatGPT mohou rychle vytvořit otázky přizpůsobené úrovni, zatímco platformy řízené AI přizpůsobují zvukový obsah úrovni znalostí studentů. Učitelé se naučí navrhovat cvičení na porozumění, která cílí na klíčové dovednosti a zlepšují jejich schopnost poskytovat poutavá a přístupná cvičení na čtení a poslech.

5. Gamifikace učení s využitím AI 45 min

Platformy pro kvízy s podporou AI, jako jsou Kahoot, Quizlet a Blooket, přinášejí do učení prvky hry, čímž dělají lekce interaktivnějšími a zábavnějšími. Účastníci se naučí vytvářet adaptivní kvízy a hry, které udržují studenty v zapojení a poskytují hodnotnou praxi. Tato část zahrnuje praktickou tvorbu her s vylepšením AI a použití AI analytiky pro informování o výukových strategiích.

6. Řízení třídy a hodnocení 45 min

Tato část se zaměřuje na využití AI pro efektivní řízení třídy a hodnocení. Učitelé prozkoumají nástroje, které automatizují hodnocení a poskytují zpětnou vazbu v reálném čase, jako například AI vylepšenou analytiku Google Classroom. Účastníci si vyzkouší navrhování rychlých automatizovaných hodnocení a použití dat z AI pro sledování pokroku studentů, což jim pomůže přizpůsobit lekce a zaměřit se na nedostatky.

7. Tvorba interaktivních lekcí s AI 45 min

Účastníci se naučí, jak využít AI k vytvoření dynamického a interaktivního obsahu lekcí, jako jsou dialogy, čtecí pasáže a seznamy slovní zásoby. Tato část zahrnuje využití AI generovaných obrázků, textu a zvuku v prezentacích, čímž se lekce stávají poutavějšími a přizpůsobitelnějšími. Učitelé si vyzkouší navrhování lekcí s AI generovanými materiály, které zvyšují zájem a zapojení studentů.

8. Scénáře z reálného světa a řešení problémů 45 min

V této závěrečné části účastníci aplikují své poznatky navržením a vedením mini-lekcí s využitím AI nástrojů. Důraz je kladen na reálné scénáře ve třídě, včetně řízení AI aktivit a řešení běžných problémů. Sezení končí skupinovou diskusí o strategiích pro hladkou implementaci, což zajišťuje, že si pedagogové odnesou praktická řešení pro zavedení AI do své výuky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 25.04.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 3
 objednat

Online webináře 30.05.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 06.06.2025, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 19.09.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Online webináře 26.09.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

WEB 301 Holidays and festivals – why and how are they celebrated?

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Cílem semináře je rozšířit znalosti učitelů angličtiny o historickém pozadí některých svátků v anglicky mluvících zemích, jejich zasazení do současného kontextu a o tom, jak se v anglicky hovořících zemích tyto svátky slaví a připomínají. Možné způsoby, jak tyto svátky a události s nimi spojené představit studentům. Ukázka aktivit, které zpestří hodinu, zaujmou žáky a pomohou rozšířit jejich obzor a povědomí o svátcích, které se slaví v těchto zemích, o jejich významu pro ně samotné a mnohdy i o významu celosvětovém.

 

Seminář seznámí účastníky mimo jiné s těmito svátky:

 

Independence Day je státní svátek oslavující přijetí Deklarace nezávislosti Spojených států dne 4. července 1776 Druhým kontinentálním kongresem. Touto deklarací Spojené státy uplatnily svou nezávislost na Velké Británii vyhlášením základních práv člověka a soupisem stížností proti britské říši.

 

Columbus Day je národní svátek v mnoha zemích Ameriky a jinde, který oficiálně slaví výročí příchodu Kryštofa Kolumba do Ameriky 12. října 1492.

 

Halloween je anglosaský lidový svátek, který se slaví 31. října, tedy den před křesťanským svátkem Všech svatých. Svátek se slaví většinou v anglicky mluvících zemích, převážně v USA, Kanadě, Velké Británii, Irsku a Austrálii. Název vznikl zkrácením anglického „All Hallows' Eve“, tedy „Předvečer Všech svatých“.

 

Bonfire Night se slaví zejména ve Velké Británii 5. listopadu jako připomínka Spiknutí střelného prachu v roce 1605. Na oslavu skutečnosti, že král Jakub I. přežil pokus o atentát, začali lidé kolem Londýna zapalovat ohně. O několik měsíců později schválil parlament zákon, kterým 5. listopad oficiálně určil jako veřejný den díkůvzdání za neúspěch spiknutí.

 

Patron Saint's Days  ( St. David, St. Patrick, St. George, St. Andrew…)

 

St Valentine's Day se slaví každoročně 14. února. Vznikl jako křesťanský svátek na počest jednoho nebo dvou raně křesťanských mučedníků jménem Svatý Valentýn a díky pozdějším lidovým tradicím se stal významnou kulturní, náboženskou a komerční oslavou romantiky a lásky v mnoha oblastech světa.

 

Thanksgiving je tradiční severoamerický svátek, který patří do období dožínek. Historicky se jedná o náboženský svátek, v němž lidé vzdávají díky Bohu, běžně jej však slaví i lidé bez vyznání. Tradiční výklad bývá takový, že Den díkuvzdání poprvé slavili Otcové poutníci spolu se spřátelenými domorodci na podzim roku 1621.

 

April Fool's day je každoroční zvyk 1. dubna sestávající z praktických vtipů a hoaxů. Vtipálek často odhaluje své činy křičením „Blázen!“ u příjemce. Do těchto žertů mohou být zapojeny hromadné sdělovací prostředky, které mohou být odhaleny následující den. Zvyk vyhradit si den hraním neškodných žertů na souseda byl ve světě historicky relativně běžný.

 

Remembrance Day (někdy známý neformálně jako Den máku kvůli tradici vzpomínky na mák) je pamětní den pozorovaný v členských státech společenství. Den památky byl sledován od konce první světové války k připomenutí příslušníků ozbrojených sil, kteří zahynuli při plnění svých povinností.

 

Memorial Day  - Občané USA si připomínají členy ozbrojených sil, kteří zemřeli v boji. Tento den je současně oslavou konce nepřátelských akcí v americké občanské válce v roce 1865. Tento svátek se původně nazýval Den padlých a poprvé byl slaven v roce 1866 k uctění vojáků, kteří bojovali v americké občanské válce. Dnes se tímto svátkem uctívají všichni američtí vojáci, padlí v kterékoliv válce.

 

Veteran's Day je federální svátek ve Spojených státech, který se každoročně koná 11. listopadu za poctu vojenským veteránům, což jsou lidé, kteří sloužili v ozbrojených silách Spojených států.

 

Trooping the Colour je obřad prováděný regimenty britské armády a armády společenství. To je tradice britských pěších pluků od 17. století, ačkoli jeho kořeny sahají mnohem dříve. Na bojišti byly jako body shromažďování použity barvy nebo vlajky pluku. V důsledku toho by pluky měly své prapory pomalu pochodovat s jejich barvami mezi řadami, aby umožnily vojákům rozpoznat barvy jejich pluků.

 

Martin Luther King je americký státní svátek, který připomíná narození (15. ledna 1929) a dílo reverenda Martina Luthera Kinga, Jr., laureáta Nobelovy ceny za mír (1964) a vůdce afroamerického hnutí za občanská práva ve Spojených státech amerických v 50. a 60. letech 20. století.

Slaví se třetí pondělí v měsíci lednu.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 30.04.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 385 Angličtina od začátku – JAK začít?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto kurzu se učitelé naučí zohledňovat důležitou oblast výuky cizího jazyka, kterou je organizace výuky, přechody mezi aktivitami, možnosti, jak pracovat s tématem pohádky na sadě konkrétních aktivit, motivovaných samotnou pohádkou, písničkou, příběhem. Budeme se věnovat problematice první hodiny, jak představit téma, jak využívat postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka.
Existuje mnoho způsobů, jak nacvičit a udržovat odlišnou výslovnost a přitom se vyhnout nekonečnému nudnému opakování. Hra s rýmy, výslovnostní tělocvik, jazykolamy, vytleskávací a poskočné hry jsou ro děti přitažlivé a přitom velmi efektivní.

Práce s příběhy je základní a nezbytný přístup při výuce cizího jazyka u této věkové skupiny. Děti získávají jazyk přirozeně, na základě příběhů, které se odvíjejí v jednoduchou, často se opakující zápletku. Děti tak porozumí jazyku bez nutného vysvětlování slovní zásoby a pravidel, pouhou imitací jazyka, zároveň si osvojují komunikativní princip.

Úvod, seznámení s tématikou, omyly v současném, běžně používaném přístupu

Jak začít - simulace první hodiny 

Rozvíjení zvoleného tématu 

Práce se slovní zásobou 

Dá se použít pohádka u dětí-začátečníků?   

Závěr, shrnutí, čas na dotazy 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 12.5.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Praha 14.5.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 387 Americká historie a kultura: Stručný pohled na historii Spojených států amerických

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Na semináři se podíváme do historie prostřednictvím příspěvků žen z anglicky mluvících národů. Po mnoho let historii většinou vyprávěli muži o jiných mužích. Mnoho vědkyň, pedagogů, umělců a politiků bylo přehlíženo. Tento seminář poukáže a upozorní na to, co ženy udělaly, aby nás posunuly do moderního světa.

Hodiny 1-2 (90min) Američanky a začátek nového národa: Indiánská kultura (Pocahontas), Válka za nezávislost (Abigail Adams), Pohyb na západ (Laura Ingalls Wilder)

 

Hodina 3–4 (90 min) Občanská válka do roku 2020: Občanská válka (Harriet Tubman), začátek 20. století (Amelia Earheart), 2. světová válka a ženy, které sloužily v ozbrojených silách, vůdci Hnutí za občanská práva (Rosa Parks), Ženy v IT, moderní političky

 

Hodina 5-6 (90 minut) Umění, kultura a svátky: Američanky, které nám daly obrazy, knihy, hudbu a vzpomínky (Geogia O'keefe, Louisa Mae Alcott, Taylor Swift, Moina Michael)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 14.05.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 389 Approaching English Teaching for Students with Special Needs

Lektor/ka kurzu
Jordan Kocherhans
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, výchovní poradci, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Approaching English Teaching for Students with Special Needs: Creating discourse on how to mentor, guide, and help students with special needs thrive in their English learning.

In this seminar, we will discuss the needs of students with special needs, including their psychological development, common conditions and external factors, with many personal examples given and discussed. We will then discuss a variety of strategies that can be implemented to help them thrive, specifically within English classes, including things to avoid, things to implement, and things to improve. This will include differentiated classroom management and instruction, personalized approaches to content, and how to be an effective and trusted mentor.

  • Introductions (30 minutes)
  • Overview of special needs/personal experiences (90 minutes)
  • Psychological factors/external factors (90 minutes)
  • Strategies and methodology (90 minutes)
  • Mentoring (40 minutes)
  • Conclusion/call to action (20 minutes)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.05.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 06.06.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 380 Moderní technologie ve výuce anglického jazyka

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Nechanský
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento praktický seminář je zaměřený, jak název napovídá, na využití moderních technologií ve výuce anglického jazyka. V semináři se lektor věnuje následujícím softwarovým aplikacím a nástrojům (seřazeno dle abecedy): Factile, LearningApps, Padlet, Plickers, Quizizz, Quizlet, Storyboard. Seminář je rozdělen do sedmi bloků, přičemž každý blok reprezentuje jeden nástroj. Na začátku každého bloku lektor využije předem připravenou aktivitu/hru. Následně účastníci tvoří vlastní aktivitu v daném nástroji na dané téma (týkající se gramatiky nebo slovní zásoby) individuálně či ve skupinách. Lektor observuje a pomáhá při tvorbě. V každém bloku lektor vybere jednoho účastníka/skupinu účastníků, aby aktivitu aplikoval. 

Jednotlivými tématy jsou výše zmíněné bloky reprezentující jednotlivé nástroje. Seminář je tedy rozdělen do sedmi témat po cca 50 minutách.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 27.05.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 04.06.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 10.06.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 390 Presentation Skills– how to help your students prepare presentations in English

Lektor/ka kurzu
Mgr. Klára Pavlínová
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Od studentů na středních školách je často vyžadováno vytvářet prezentace v angličtině aniž by měli možnost získat důkladné informace o tom, jak má taková prezentace správně vypadat. Tento kurz má nabídnout učitelům angličtiny na SŠ a VOŚ informace o tom, co to jsou základní prezentační dovednosti a jak studenty podpořit v jejich rozvíjení ať už v obecné oblasti (struktura prezentace, body language atd.) nebo v dovednostech jazykových (signposting language, pace, flow). Přednášející bude sdílet své dlouhodobé zkušenosti s výukou prezentačních dovedností na VŠ.

Kurz je založen na praktické aktivitě účastníků a proběhne formou workshopu – praktických ukázek a činností, skupinové a individuální práce.

Theory

  • Presentation skills – what does it involve? (45 mins)
  • Structure – introduction, main body, conclusion – how to structure it effectivelly and what does it involve? (45 mins)
  • Signposting language – what is it and why is it important? (30 mins)
  • Body language and other paralinguistic features of a good presentation. (30 mins)
  • The slides – do’s and don’ts (30 mins)

 

Practice

  • Presentation preparation (90 mins)
  • Presentatons and feedback (90 mins)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.06.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Online webináře 06.06.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 11.06.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 18.06.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 381 Speaking games and activities in the classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na nejrůznější konverzační aktivity k zapojení různých úrovní pokročilosti žáků.Seminář představím praktické aktivity, které mohou učitelé zapojit do výuky. Účastníci si prakticky vyzkouší nejrůznější konverzační aktivity zaměřené na gramatiku, slovní zásobu, icebreakers, warmers a fillers. Představíme si také množství nejrůznějších užitečných zdrojů.

  • Icebreakers (45min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „icebreaker“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
  • Warmers (45 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „warmer“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
  • Fillers  (45 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity „filler“, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
  • Zaměření na slovní zásobu (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé Speaking aktivity, které se zaměřují především na slovní zásobu, kterou lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
  • Zaměření na gramatiku (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé Speaking aktivity, které se zaměřují především na gramatiku a které mohou být použity pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
  • Představení zdrojů užitečných při plánování lekcí (45 min)
    • Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí mluveného projevu nebo aktivit pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky, budeme je sdílet a diskutovat o nich, kde mohou učitelé najít materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou naplánovat si hodiny a řečnické aktivity.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 20.6.2025, 08:30–15:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 391 Zábavná cesta k jazykům

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Novotná
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je určen pro pedagogické pracovníky základních a středních škol. Získané znalosti lze přizpůsobit pro výuku ve všech typech a stupních škol a vzdělávacích institucí.

Prakticky zaměřený seminář se věnuje gamifikaci neboli využívání herních principů ve výuce především románských jazyků, nicméně jednotlivé aktivity lze adaptovat i na jiné vyučované jazyky. Důraz je také kladen na wellbeing studentů a navazování pozitivní atmosféry v hodinách.

Seminář představí škálu aktivit a her, od klasických, jako jsou práce s “kartičkami” a “infografikou” až po méně obvyklé, které zapojují pohyb.

Aktivity si účastníci budou moci osobně vyzkoušet. V průběžné diskuzi se budeme věnovat možnostem úprav, aby byly aktivity využitelné v různých podmínkách a jazycích.

  • Wellbeing studentů, zahřívací aktivity
  • Hry zaměřené na aktivaci
  • Výuka jazyka s využitím pohybových aktivit
  • Interaktivní aplikace při skupinovém výukovém procesu
  • Centra aktivit
  • Závěrečné zhodnocení, diskuze

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 12.9.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 3.10.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc 24.10.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 54 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Informatika
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.

První část semináře je věnována diskuzi o motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.04.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

Olomouc 06.06.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 09.06.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes