Kurzy

AJ 374 TEENovation English

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

     Zapojte své studenty od začátku!" (90 minut)

Warm-up s nádechem kreativity: Úvodní aktivity pro probuzení zájmu a vytvoření pozitivní atmosféry ve třídě.

Tipy pro efektivní poslech: Jak přimět studenty k aktivnímu naslouchání a rozvíjet jejich schopnost porozumět různým anglickým akcentům.

Praktické mluvení: Kreativní mluvní cvičení na podporu spontánní konverzace
mezi studenty a posílení jejich jistoty v používání angličtiny.

     Klíč k efektivnímu čtení a psaní" (90 minut)

Inspirativní čtení: Jak vzbudit zájem o četbu prostřednictvím moderních textů a literatury.

Psaní s vášní: Kreativní psací aktivity na podporu expresivního psaní a rozvoj slovní zásoby.

Individuální zpětná vazba: Jak poskytovat konstruktivní zpětnou vazbu, která podporuje rozvoj dovedností psaní u studentů.

     Gramatika není nudná!" (90 minut)

Hry s gramatikou: Kreativní hry a aktivity na osvojení gramatických pravidel bez zbytečné nudy.

Tipy pro zapamatování: Jak vylepšit paměť studentů při učení nových gramatických struktur.

     Ovládněte výslovnost a posilte komunikaci" (90 minut)

Výslovnost s vášní: Techniky pro zdokonalení výslovnosti a snížení strachu z mluvení.

Praktická komunikace: Aktivity podporující praktickou anglickou konverzaci a posilující komunikační dovednosti.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 27.11.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 0
přihlásit se jako náhradník
 objednat

PP 641 Komunikace se složitější druhou stranou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Helena Macková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Komunikace je velkou součástí našeho života a dost významně se podílí na naší kvalitě života, protože ovlivňuje naše vztahy a interakci s druhými, ať již jde o vztahy osobní nebo pracovní.

Každé jednání je jiné, vždy v jednání však uplatňujeme určité vzorce, které vedou k úspěšnému zakončení. Cílem workshopu je objasnit a uvědomit si vzorce jednání, které vedou k úspěšnému jednávání v každodenním životě, zejména se složitým (problematickým) „protějškem“. Zároveň tyto vzorce jednání naroubovat na naše osobní nastavení. Kurz je veden tak, aby co nejjednodušším způsobem posluchačům kurzu ukázal cestu a návod, jak lépe a účinněji ve svých každodenních interakcích jednat, zejména v těch, které jsou složitější a také to nacvičit. Kdo je připraven není tak moc překvapen.

  • Ukotvení (se) do své vlastní role a pozice (moje role a odpovědnosti – přesné vymezení - v rámci mé interakce s druhým) 2 vyuč.hodiny
  • Problematická druhá strana (kdo to je, její znaky, podle čeho ji poznáme) 2 vyuč.hodiny
  • Vysvětlení, proč je tato interakce složitá (viz vývoje mozku, trauma) 1,5 vyuč.hodina
  • Praktické tipy a ukázky jak (se svým) problematickým/složitým protějškem komunikovat, aby člověk zůstal profesionální a posunoval debatu tam, kam má jít 2,5 vyuč.hodiny

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 28.11.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 351 Praktické a zábavné aktivity do hodin literatury k okamžitému použití.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Ficza
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Předmět
Český jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz se soustředí na konkrétní aktivity, které lze okamžitě využít v hodinách výuky literatury. Důraz je kladen na klasické metody jako volné psaní, myšlenkové mapy či čtení s předvídáním. V kurzu se ale účastníci také seznámí se zcela novými aktivitami, které propojují tradiční pedagogiku a zážitkovou pedagogiku. V semináři se podíváme na to, jak využít prvky dramatické výchovy, jak zapojit moderní technologie nebo jak udělat z hodiny zážitek (inovativní aktivity jako např. „tržiště“, „speed dating“ a mnoho dalších) Cílem kurzu je, aby si účastníci odnesli portfolio aktivit, které by mohli ihned druhý den zakomponovat do svých hodin. Aktivity jsou prověřené praxí a účastníci si jich velké množství vyzkouší na vlastní kůži.

  • Přivítání, představení konceptu semináře, diskuze o potřebách učitele literatury (30 min.)
  • Představování tradičnějších aktivit na textech, teoretické vysvětlení cvičení (2,5 h)
  • Představování zážitkových a inovativních metod, zapojení účastníků, aby si zkusili aktivity z pozice studenta (3-4 h)
  • Zapojení moderních technologií a prvků formativního hodnocení do hodin (2-3 h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 28.11.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno 20.3.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

HV 69 SPOLEČNĚ V RYTMU A HUDBĚ

Lektor/ka kurzu
Mgr. Ivana Janovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Hudební výchova
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Smyslem semináře je nabídnout pedagogům receptář nápadů pro výuku hudební výchovy. Součástí je obsáhlý zásobník hudebních her a činností, které propojují výuku a radost z hudby. Tvůrčí dílna poskytuje možnost prakticky si vyzkoušet různé způsoby práce s hudebním materiálem: rytmicko-pohybová cvičení rozvíjející tělesnou koordinaci a podporující vnímání více rytmických vrstev najednou, základy rozmanitých body percussion (hra na tělo) přístupů, rytmické hry stmelující skupinu a rozvíjející koncentraci i vnímání kolektivu, rytmická cvičení s claves, shakery, boomwhackers a dalších nástrojů pro doprovod písní. Praktické pojetí umožní pedagogům seznámit se s účinkem všech aktivit na vlastní kůži a propustit uzdu své hudební fantazie.

1.hodina: Rytmicko-pohybová cvičení rozvíjející tělesnou koordinaci a podporující vnímání více rytmických vrstev najednou, základy rozmanitých body percussion (hra na tělo) přístupů

2.hodina: Rytmické hry stmelující skupinu a rozvíjející koncentraci i vnímání kolektivu

3.hodina: Rytmická cvičení s claves, shakery, boomwhackers a dalších nástrojů pro doprovod písní.

4.hodina: Improvizace, hry na skladatele a dirigenta.

5..hodina: Zapojení hlasu jako rytmického elementu – říkanky, básničky, kreativní práce s rytmickými slabikami

6.hodina: Formy aktivního poslechu. Možnosti realizace poslechových skladeb.

7.hodina: Hudba jako prevence problémových jevů.

8.hodina: Společná diskuze a reflexe.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 02.12.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

D 165 Orální historie a práce s pamětníky aneb dějepis jinak. Žák/student historikem v oblasti nejnovějších dějin.

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Dějepis
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je určen všem učitelům ZŠ a SŠ, VOŠ, VŠ zajímajícím se o využití metody orální historie ve výuce. Kurz seznámí vyučující s základy orální historie.

Hlavní část kurzu je věnována vedení rozhovorů, výběru pamětníků/narátorů, volbě otázek, volbě prostředí pro nahrávání, platné legislativě pro uchování záznamů a rovněž výstupům z orálně historických projektů.

Kurz přinese praktické ukázky – výstupy práce žáků a studentů v podobě audiovizuálních dokumentů, žákovských a studentských prací, lexikonů apod.

Seminář vychází z výsledků badatelských výzkumů přednášejícího, z pěti publikací a desítek článků doma i v zahraničí. Účastníci kurzu obdrží podpůrné materiály pro vlastní vedení projektů.

  • Orální historie, kvalitativní metoda výzkumu – historie, postavení ve světě a u nás.
  • Orálně historický výzkum – postup (vedení rozhovoru), vlastní projekt.
  • Analýza, intepretace OH projektu.
  • Výsledky OH projektů – seminární práce, žákovské práce, dokumenty, web. Probereme vlastní nápady na vedení rozhovorů z řad učitelů.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 4.12.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 657 Zvyšování odolnosti a práce se stresem (mindfulness)

Lektor/ka kurzu
Ing. Tomáš Rygl
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastník zážitkově orientovaného workshopu se naučí základům mindfulness, které může začít aplikovat v každodenním životě. Techniky mindfulness jsou vhodné pro zvyšování odolnosti vůči stresu, zvyšování pozornosti a koncentrace. Pracovníci tak budou více uvědomělí a budou lépe umět pracovat s napětím.

  • Icebreak
  • Tréning se smysly
  • Práce s dechem a pozorností
  • Všímavý oběd, všímavá procházka
  • Bodyscan a práce s tělem
  • Psychohygiena

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 13.12.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 650 Syndrom vyhoření u pedagogů, aneb jak nevyhořet

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petra Vorlíčková
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Osobnostní rozvoj
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento praktický seminář je zaměřen na učitele a pomáhající profese, kterým nejvíce hrozí syndrom vyhoření. Úvod budeme věnovat teorii (příznaky, fáze, diagnostika). Většinu času budeme věnovat kazuistikám, na kterých si ukážeme, jak k syndromu vyhoření dochází, ale především jak ho léčit a jak mu zamezit. Čekají Vás základy psychohygieny a praktické ukázky z praxe. 

  1. Úvod do problematiky syndromu vyhoření, definice základních pojmů 1 hodina
  2. Fáze syndromu vyhoření (jak vzniká) 1 hodina
  3. Příčiny ztráty profesionálního zájmu 1 hodina
  4. Možnosti pomoci a řešení (jakým způsobem bojovat proti syndromu vyhoření) 2 hodiny
  5. Kazuistiky 1 hodina
  6. Praktická cvičení 1 hodina
  7. Shrnutí, závěr, diskuse 1 hodina

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 19.12.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 357 Klasická literatura neklasicky

Lektor/ka kurzu
Radka Vojáčková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Český jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Praktická ukázka čtenářských lekcí, které pracují s texty klasické literatury. Formou čtenářských lekcí se žáci seznámí s klasickými díly literatury a to pomocí metod, jež současně vedou k prohloubení čtenářských strategií. Žáci zábavnou formou analyzují texty a současně si osvojují základy naratologického zkoumání textů.

Použité techniky:

Čtenářské lekce – literární kroužky, Véénův diagram, dílny psaní, naratologické lekce

  • Jáma a kyvadlo – prostor příběhu, hororový žánr, dílna psaní – 45 minut
  • Bylo nás pět – shrnování příběhu – 45 minut
  • Kniha džunglí – postavení postavy v příběhu – 45 minut
  • Robinson Crusoe – analýza textu v literárních skupinkách, srovnání textů pomocí Véénova diagramu – 90 minut
  • Tom Sawyer – forma vyprávění, deníky – 45 minut
  • Dekameron – postava příběhu z pohledu naratologie – 90 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 09.01.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 138 Teambuildingové aktivity pro práci s kolektivem ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jakub Kacar, DiS.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé ZUŠ a SUŠ
Předmět
Základní škola I
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je zaměřen na teorii a praxi práce se školním kolektivem. Kurz předkládá praxí ověřený soubor činností a her, které vzbuzují kolektivní uvědomění, procvičují komunikaci a podporují spolupráci v rámci skupiny. Celý seminář je veden formou workshopu a účastníci si během něj vyzkouší metodiku práce s hrou a způsoby vedení těchto aktivit. Součástí kurzu bude dostatečný prostor pro diskuzi a řešení různých situací, které mohou během teambuildingových aktivit nastat.

  • Zařazení teambuildingových aktivit do výuky na ZŠ (1 vyuč. hodina)
  • Pozice učitele a principy teambuldingových aktivit (1 vyuč. hodina)
  • Náměty a interaktivní ukázky jednotlivých činností (5 vyučovací hodiny)
  • Způsoby řešení problémových situací v rámci těchto činností a společná diskuze (1 vyuč. hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 09.01.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Z 126 Příčiny, vývoj a řešení mezinárodních konfliktů.

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Zeměpis
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přednáška/seminář založeny na dialogické metodě výuky s využitím ilustrací v PowerPointu.

  • Pojem konflikt a typické příčiny mezinárodních/mezistátních konfliktů (3 hodiny)
  • Nejzávažnější mezinárodní/mezistátní konflikty v současném světě (3 hodiny)
  • Vývoj a možnosti řešení mezinárodních/mezistátních konfliktů (2 hodiny)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 09.01.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 352 Anglická klasika a její obraz na plátně

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Předmět
Český jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Přednáška je zaměřená na uchopení tématu britské knižní „klasiky“ v širším kontextu, zároveň pomůže se zorientovat v moderních filmových zpracováních významných literárních děl z této doby. Přednáška bude plná málo známých zajímavostí, perliček, které zpestří vyučovací hodinu, dále např., audiovizuálních ukázek.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 10.1.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

NJ 145 Komunikační hry ve výuce němčiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Německý jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V prakticky zaměřeném semináři se podíváme na způsoby rozvoje ústních komunikačních dovedností, vyzkoušíme si různé aktivity a hry, které studentům umožní mluvit i s omezenou slovní zásobou a přitom si užít spoustu legrace. Ukážeme si různé impulsy, které nám pomohou motivovat studenty k mluvení a které podporují autentické a flexibilní používání jazykových prostředků. Zamyslíme se nad možnostmi práce s chybou a ukážeme si metody pozitivní zpětné vazby.

  • Nejprve se zamyslíme nad tím, proč je mluvení tak složité a proč má řada studentů z mluvení obavy, a ukážeme si, jak můžeme studentům pomoci tento strach překonávat. (1 hod.)
  • Ukážeme si, jak můžeme pracovat s obrázky a jakými dalšími metodami můžeme studenty motivovat k vytváření příběhů. (2 hod.)
  • Vyzkoušíme si různé formy rolových a jiných dialogických her – hry s volným pohybem po místnosti, při kterých studenti komunikují s různými spolužáky, hry v kruhu, hry v malých skupinkách či dvojicích. (3 hod.)
  • Zamyslíme se nad možností opravování chyb tak, aby studenti nebyli při komunikaci přerušování, ale aby zároveň dostali tipy na zlepšení jazykového projevu. Představíme si metody pozitivní zpětné vazby, které mohou u studentů posilovat chuť mluvit a zkoušet nově naučené jevy. (2 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 10.01.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

TV 92 Jóga jako nástroj zdraví

Lektor/ka kurzu
Ing. Miroslav Kunt, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Tělesná výchova
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude obsahovat vysvětlení důležitosti jogínských technik jakožto nástroje pro přiblížení se stavu zdraví, dále bude proveden nácvik vybraných jógových technik podle pětitisíciletých jogínských zkušeností.

  • Vysvětlení důležitosti pozvolného protahování svalů a setrvání v tomto stavu v určitých pozicích (ásanách) dle pětitisíciletých zkušeností praktikujících jogínů v kontextu s technikami novodobé evropské civilizace – 60 minut
  • Nácvik jógového rozcvičení před vlastními technikami (protahovací techniky celého těla zaměřené na protažení krční páteře + pozdrav slunci) – 45 minut
  • Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – padahastásana, talásana, paščimotásana, bhudžangásana, halásana) – 60 minut
  • Vysvětlení důležitosti koncentrace zaměřené na protahované svaly i na energetické změny probíhající v těle při prováděných pozicích (ásanách) dle pětitisíciletých zkušeností praktikujících jogínů v kontextu s technikami novodobé evropské civilizace – 60 minut
  • Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – trikonásana, čakrásana, andhamatsjendrásana, šalahásana, vadžrásana) – 45 minut
  • Základní relaxační techniky – 30 minut
  • Nácvik základních jógových technik (představení jógových pozic důležitých pro protažení základních svalů – dhanurásana, sarvangásana, prathanásana, badrásana, udiijána bandha) – 45 minut
  • Závěrečný test (kontrola správného provedení technik - 15 minut

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 15.01.2025, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 6
 objednat

D 164 Jak Češi vidí své dějiny (od první republiky po listopad 1989)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Dějepis
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Nejen vzdálenější minulost, ale také české dějiny 20. století zrodily řadu historických mýtů a stereotypů, které stále ovlivňují náš každodenní život a podle nichž se orientujeme ve světě. Lektor představí s pomocí vědeckých, publicistických i uměleckých děl vybrané události a procesy tohoto období a společně s účastníky semináře je podrobí diskusi.

  • Čechoslovakismus (1 hodina)
  • Mnichovský komplex (1 hodina)
  • Odsun – vyhnání Němců (1 hodina)
  • Únor 1948 (1 hodina)
  • „Pražské jaro“ 1968 (1 hodina)
  • Normalizace a listopad 1989 (1 hodina)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 17.1.2025, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

BI 156 Nové poznatky v zoologii

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Biologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah:

(i) Obecné souvislosti, konceptuální a metodické posuny: nová hlediska v organismální biologii - fylogenetická systematika, molekulární nástroje, evoluční vývojová biologie, nové cesty zhodnocení historických faktorů a fosilního záznamu.

(ii) Nejstarší historie obratlovců, postavení obratlovců v rámci živočišné říše, specifika tělesné stavby a genomické organisace, vývojové zdroje evolučního rozmachu a adaptivní rozmanitosti této skupiny

(iii) Přehled jednotlivých tříd a řádů - aktuální názory na vymezení jednotlivých skupin, jejich historii a vývojové vztahy, druhové bohatství, fylogenetickou strukturu a klasifikaci 

(iv) Shrnutí: invarianty zoologie

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 21.02.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace